  • Data: 2002-08-27 12:01:53
    Temat: Re: Lista osob nieplacacych
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie takie proste... Musielibysmy NAJPIERW wiedziec czy dana osoba sie
    nie
    > rozmysli i nie przyjmie paczki. A to, przyzna Pan, trudne.
    > Z naszych analiz wynika takze ze niezwykle rzadko osoba ktora juz nam taki
    > numer wykrecila probuje jeszcze raz.

    No to nasze analizy sa troszke inne. W moim przypadku gdzie pracowalem w
    firmie o podobnym profilu wyeliminowalismy ten proceder dosc prosto.
    Stworzono baze danych wszystkich osob, gdzie zaznaczano czy odebral towar
    czy sa jakies problemy itp. Program w czasie wpisywania danej osoby
    sprawdzal czy przypadkiem taki adres juz istnieje a np. Imie i Nazwisko sa
    inne - wtedy nie pozostawalo nic innego jak potwierdzenie telefoniczne.
    Najlepiej
    w takim przypadku dzwonic do biura numerow i zdobyc niezalezny numer.

    Moze sie wydawac, ze sprawa dosc klopotliwa - ale uwierz, ze przyniosla
    odpowiedni skutek. Dobrym tez pomsylem jest uruchomienie identyfikacji
    numeru dzwoniacego - bardzo szybko dowcipnisie rezygnuja jak sie potwierdza
    ich numer wyswietlony przez aparat :)

    Przy wysylce 200-300 paczek tygodniowo - wracalo do nas po 3-4-5 szt. Wiec
    jak dla mnie to bylo juz ok i do przyjecia.

    > A co do pytania odnosnie w jaki sposob mialoby to zmniejszyc straty - po
    prostu
    > czlowiek by sie zastanowil, czy jak zamowil to moze sobie pozwolic na
    > nieodebranie paczki. Wiedzialby ze znajomi moga wejsc... i bedzie wstyd.

    To nie prosciej i legalnie (chyba) zrobic fikcyjna liste z osobami ktore
    wogole nie istnieja.
    Bedzie to tak samo odstraszalo jak prawdziwa lista.

    Pozdrawiam
    Dan