  • 1. Data: 2007-01-14 13:30:11
    Temat: [Licencja] Reklamy
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Witam!

    Jest trochę softu pracującego na zasadach adware - czyli mogę go używać
    wzamian za oglądanie reklam (do pewnego czasu Opera (teraz już freeware),
    Tlen, Gadu-gadu itp.).

    Jeśli na firewallu odfiltruję pakiety, które pozwolą komunikatorowi ściągnąć
    reklamy z serwera, czy działam wbrew licencji?

    Powiedzmy, że się zabezpieczam przed atakami z zewnątrz i udostępniam
    komunikatorowi tylko te porty, których potrzebuje do poprawnego działania
    (tak się składa, że w instrukcji na stronie nie jest wyszczególniony port
    80 - http, przez który są ściągane reklamy).

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 2. Data: 2007-01-14 14:11:42
    Temat: Re: [Licencja] Reklamy
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jan 2007 14:30:11 +0100, Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > Jeśli na firewallu odfiltruję pakiety, które pozwolą komunikatorowi ściągnąć
    > reklamy z serwera, czy działam wbrew licencji?

    Zapewne tak, ale licencja nie stanowi obowiązującego prawa.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-01-14 21:20:53
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    scream napisał(a):

    > Zapewne tak, ale licencja nie stanowi obowiązującego prawa.

    (ale na drodze cywilnej mozna dochodzic swych praw)

    co nie znaczy ze gosc sie zdziwi jezeli taki blokujacy reklamy program
    zacznie rozpowszechniac.

  • 4. Data: 2007-01-14 21:51:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *scream* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Zapewne tak, ale licencja nie stanowi obowiązującego prawa.

    Zaś piłka jest okrągła a bramki sa dwie.
    Natomiast umów trzeba dotrzymywać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2007-01-15 00:39:59
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Sowiecki Agent wrote:
    > co nie znaczy ze gosc sie zdziwi jezeli taki blokujacy reklamy program
    > zacznie rozpowszechniac.

    www.sunbelt-software.com

    To jest firewall, wiele firm rozprowadza firewalle :) A niektóre nawet mają
    opcję blokowania reklam :)

    Poza tym instrukcja komunikatora mówi o kilku portach, ale nie o 80. Chcę
    zabezpieczyć komputer, więc zamykam aplikacjom porty, których nie używają.
    Moja wina, że nie wspomnieli o 80 w dokumentacji?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 6. Data: 2007-01-15 07:33:53
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Sun, 14 Jan 2007 14:30:11 +0100, Wojciech "Spook" Sura
    <spook.no@unwanted_mail.op.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli na firewallu odfiltruję pakiety, które pozwolą komunikatorowi
    > ściągnąć reklamy z serwera, czy działam wbrew licencji?

    no glupie pytanie - a co na ten temat jest w licencji?

    --
    gacek

  • 7. Data: 2007-01-15 11:34:42
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):

    > www.sunbelt-software.com
    >
    > To jest firewall, wiele firm rozprowadza firewalle :) A niektóre nawet
    > mają opcję blokowania reklam :)

    jak juz to firewall dedykowany pod konretny program :) i wtedy by
    naruszal jego prawa

    P.

  • 8. Data: 2007-01-15 11:35:38
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Chcę zabezpieczyć komputer, więc zamykam aplikacjom porty, których nie
    > używają. Moja wina, że nie wspomnieli o 80 w dokumentacji?

    Nie mam na mysli oczywiscie Kerio, tylko prorgam ktory bedzie nasiany
    specjalnie do blokowania konretnych reklam. (jak wtyczki do gadu)