  • 11. Data: 2006-01-13 00:04:56
    Temat: Re: Licealistka prosi o pomoc z zakresu prawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tomasz [###s...@W...gazeta.pl.###] napisał:

> [...]
    administracyjnego
    > nie jest problemem znalezienie, ale właściwa interpretacja.
    > o to właśnie prosze.

    No ale §2 już żadnych wątpliwości interpretacyjnych nie stwarza.
    Zacytowali w całości ten przepis:
    "Spory kompetencyjne między organami jednostek samorządu
    terytorialnego a organami administracji rządowej rozstrzyga sąd
    administracyjny."

    > pasują odpowiedzi c i d

    Pomijając moje zastrzeżenia podniesione we wcześniejszym poście, to
    powiedz czemu "c".

  • 12. Data: 2006-01-13 00:07:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ElComandante [###z...@w...pl.###] napisał:

> [...]
    Nie
    > Europol ma takie same uprawnienia jak Interopl jest tyko ograniczony
    > terytorialnie do państw UE.

    No to jakie Twoim zdaniem ma uprawnienia Interpol? Bo z Europolem jest
    taka rzecz, że zaczyna się od dłuższego czasu dyskusja nad
    przekształceniem tego w policję, coś na wzór FBI w USA. Tyle, że
    chwilowo to tak nie działa jeszcze. Nie słyszałem nad podobnymi
    planami w odniesieniu do INTERPOL-u.

  • 13. Data: 2006-01-13 00:08:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Maciej Bebenek [###m...@t...waw.pl.###] napisał:

    > Ja bym z Robertem na TEN temat nie dyskutował ;-)

    Podyskutować można. Z tym, że raczej nie na bazie filmów o agentach
    INTERPOL-u :-)

  • 14. Data: 2006-01-13 00:29:22
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

> [...]
    > przekształceniem tego w policję, coś na wzór FBI w USA. Tyle, że
    > chwilowo to tak nie działa jeszcze. Nie słyszałem nad podobnymi

    Jeśli dobrze pamiętam to zbierają, przetwarzają/analizują, oraz udostępniają
    informacje nt. przestępstw i przestępców "międzynarodowych".
    tj. wspierają "lokalne" policje w zwlaczaniu przestępczości międzynarodowej.
    Na pewno nie są "psami" latającymi z giwerami po ulicy ;))))
    W tej chwili Europol ma takie same/podobne uprawnienia,
    a co do tego w co się przekształci to zobaczymy przy okazji testu
    w następnych latach.

  • 15. Data: 2006-01-13 05:39:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Generalnie każda ustawa obowiązuje przez jakiś tam określony czas. Od
    > chwili wejścia w życie do chwili jej uchylenia.

    To nie jest czas określony :)

    KG

  • 16. Data: 2006-01-13 09:39:39
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    *Tomasz* napisał(a):

    LOL, nie dość, że imbecyl ;) to do tego oszust ;)
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 17. Data: 2006-01-13 11:11:42
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Podyskutować można. Z tym, że raczej nie na bazie filmów o agentach
    > INTERPOL-u :-)

    Tak czy owak - intencja piszacego pytanie bylo zapewne niejasne okreslenie
    "Europol, to cos podobnego do Interpolu". Kluczowym wydaje mi sie zle
    zrozumiane przez autora pytania okreslenie "law enforcement organisation
    that handles criminal intelligence". Przyznasz, ze jest to mylace :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 18. Data: 2006-01-13 11:31:40
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    > tych
    > urzędowych
    > udział w
    >
    > Pomijając moje zastrzeżenia podniesione we wcześniejszym poście, to
    > powiedz czemu "c".

    W treści artykułu podano co ma zawierać protokół.
    Nie podano tam tego co zawiera odp c) i d).

  • 19. Data: 2006-01-13 18:32:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ElComandante [###zarebama@p..pl.###] napisał:

    > Jeśli dobrze pamiętam to zbierają, przetwarzają/analizują, oraz
    > udostępniają informacje nt. przestępstw i przestępców
    "międzynarodowych".

    Dobrze pamiętasz.

> [...]
    > ;)))) W tej chwili Europol ma takie same/podobne uprawnienia,
    > a co do tego w co się przekształci to zobaczymy przy okazji testu

    Dokładnie tak jest. Była propozycja przekształcenia EUROPOLU w coś w
    guście FBI, ale chwilowo rozwiązuje się to na płaszczyźnie porozumień
    międzynarodowych dla krajów spoza Schengen i porozumienia z Schengen,
    które to akty prawne określają działania policji jednego z krajów na
    terytorium drugiego.

  • 20. Data: 2006-01-13 18:33:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tiger [###c...@c...pl.###] napisał:
> [...]
    enforcement
    > organisation that handles criminal intelligence". Przyznasz, ze

    Trudno mi się odnieść, bo mnie raczej nie myli :-)