  • Data: 2006-01-11 17:07:40
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SQLwysyn [###s...@s...pl.###] napisał:

    > Ale policjant nie ma prawa do legitymowania KAZDEGO.

    A możesz wskazać przepis, który ogranicza to prawo?

    > Jeśli zatem, uznaję
    > ze policjant nie ma prawa mnie wylegitymować (nie uprawdopodobnił
    swoja
    > wypowiedzią celu legitymowania) to mam prawo odmówić. Jeśli sąd
    grodzki
    > uzna, że legitymowanie było bezprawne, to z jakiego powodu mialby
    mnie
    > grzywna ukarac? W przypadku bezprawnego żadania nie mam OBOWIĄZKU
    > okazania dokumentów.

    Rzecz w tym, ze Twoje uznanie tu nie ma nic do rzeczy. Jak Ci już
    napisałem, to możesz zwrócić się o weryfikację tego prawa do
    odpowiednich organów. Do przełożonego policjanta,prokuratora a nawet
    sądu. Ale nie dając dowodu policjantowi ryzykujesz nie tylko wniosek o
    ukaranie, ale i zatrzymanie do 48 godzin.

    > Co do wypowiedzi Roberta. Zbyt dlugo żylem w panstwie totalitarnym,
    by
    > teraz ochoczo okazywac dokumenty kazdemu mundurowemu który ma takie
    > widzimisie. Ustawa o Policji (Atr 14 i 15) nie upowaznia byle trepa
    do
    > legitymowania BEZ POWODU. Dlatego odmówie bezprawnego legitymowania
    bez
    > zwazania na dalsze konsekwencje.

    Po wielokroć Ci już to wyjaśniałem, toteż co nieco mi się już zaczyna
    nudzić przekonywanie Cię. Oczywiście możesz spróbować przekonać do
    Twoich racji legitymującego Cię policjanta, ale szanse masz
    niewielkie, że osiągniesz sukces. W ostateczności, gdy będziesz
    obstawał przy odmowie podania danych osobowych, to policjant Cię
    zatrzyma chociażby jako sprawcę wykroczenia polegającego na odmowie
    podania danych osobowych i wobec braku innych możliwości ustalenia
    tożsamości na podstawie art. 45.2 kpow Cię zatrzyma. I takie
    zatrzymanie może potrwać 48 godzin. Przy odrobinie talentu i
    złośliwości potrwa. Skoro lubisz takie zabawy.