  • Data: 2010-01-26 10:09:35
    Temat: Re: Legalność starego oprogramowania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Jan pisze:
    > Szanowni znawcy prawa,
    >
    > Chcę używać programu komputerowego w zgodzie z prawem.
    > I nie wiem, co mam zrobić, żeby zadośćuczynić prawu.
    > Problem tkwi w jednym szczególe - jest to program tak
    > stary, że zniknął już jego producent, a sam program
    > znikł z rynku. Czyli - nie mogę okazać faktury ani
    > żadnego pisanego dokumentu dowodzącego własności,
    > bo nie mogę kupić sobie licencji w sklepie.
    > Program to kompilator pewnego języka, a potrzebny mi
    > jest, bo mam dużo gotowych programów w wersji źródłowej,
    > bardzo przydatnych do mojej pracy. Program dał mi
> [...]

    Dowód kupna nie jest konieczny - jeżeli to co masz jest oryginalnym
    produktem, to jak najbardziej możesz tego używać.

    Kolejna sprawa jest taka, że Policja w razie stwierdzenia, że na
    komputerze jest coś budzącego wątpliwości, co do czego legalności nie
    daje wiary wytłumaczeniom użytkownika, to sama odszukuje producenta lub
    dystrybutora z zapytaniem czy kopia jest legalna czy nie.

    Jeżeli producenta się nie da znaleźć, to nie sądzę żeby wszczęli jakieś
    kroki z tym związane - po prostu sami nie są w stanie udowodnić tej
    nielegalności.