  • 1. Data: 2004-03-07 23:18:08
    Temat: Legalnosc filmow i muzyki zgranych z TV badz radia
    Od: Ecier <g...@e...cjb.net>

    Jak to wyglada pod wzgledem prawnym, gdy nagrywam na CD
    na wlasny uzytek filmy z TV lub muzyke z radia - place
    abonament RTV ?

    --
    Ecier

  • 2. Data: 2004-03-08 19:34:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ecier" <g...@e...cjb.net> napisał w wiadomości

    W Polsce nie jest zabronione nagrywanie. Zabronione jest tego
    rozpowszechnianie. A więc tak nagranej płyty nie możesz sprzedać. W
    przeciwnym wypadku należało by skonfiskować wszystkie magnetofony,
    magnetowidy i nagrywarki, bo to narzędzia służące do popełnienia
    przestępstwa. Nawet jak nagrasz sam swój utwór i sam go odtworzysz, to zaś
    się załapał byś na nielegalną produkcję filmową.

  • 3. Data: 2004-03-09 00:22:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 8. marca 2004 20:34 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > przestępstwa. Nawet jak nagrasz sam swój utwór i sam go odtworzysz, to zaś
    > się załapał byś na nielegalną produkcję filmową.

    Na produkcję filmową trzeba mieć zezwolenie? Nie mogę sobie nagrać kasety z
    wakacji i sprzedawać?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2004-03-09 00:59:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c2io5f$oco$9@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Ecier" <g...@e...cjb.net> napisał w wiadomości
    > W Polsce nie jest zabronione nagrywanie. Zabronione jest tego

    A art. 17? Pokaż mi zapis w Ustawie pozwalający utrwalać coś dla użytku
    osobistego. Mowa jest wyłącznie o korzystaniu z już rozpowszechnionego
    utworu, nie zaś o tworzeniu jego kopii/egzemplarzy/etc.
    Natomiast nie wygląda, aby to było karalne :) /przynajmniej w świetle
    odpowiedzialności karnej wynikajacej bezpośrednio z PA/

    > rozpowszechnianie. A więc tak nagranej płyty nie możesz sprzedać. W
    > przeciwnym wypadku należało by skonfiskować wszystkie magnetofony,
    > magnetowidy i nagrywarki, bo to narzędzia służące do popełnienia

    Niestety, ale wydaje mi się że formalnie tak z PA wynika.

    > przestępstwa. Nawet jak nagrasz sam swój utwór i sam go odtworzysz, to zaś
    > się załapał byś na nielegalną produkcję filmową.

    E?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-09 02:00:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na produkcję filmową trzeba mieć zezwolenie? Nie mogę sobie nagrać
    kasety z
    > wakacji i sprzedawać?

    Proponuję lekturę Ust. z dnia 16 lipca 1987 r. o kinematografii. teraz i
    tak ją sprowadzono do normalności, ale i tak jak byś chciał to swoje
    dzieło sprzedawać, to musisz się stać instytucją kinematograficzną.

  • 6. Data: 2004-03-14 07:25:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 9. marca 2004 03:00 opublikowane na

    A jak znaleźć taką ustawę?

  • 7. Data: 2004-03-14 11:56:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    http://www.sejm.gov.pl