    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc Windows?
    Date: Wed, 09 Feb 2005 08:04:10 -0600

    Rogaleskoo wrote:

    > nie dokońca zabronił - kolejny pomysł polegał na tym, ze mozna było
    > kupić OEM z urządzeniami niebędącymi peryferami czyli cd rom, procek,
    > płyta gł, flopp i take tam. Kolejny pomysł i chyba ostatnii mówi, że
    > można kupić z elementem, bez którego system nie będzie poprawnie działał
    > czyli teoretycznie z cdromem, flopem, procesorem, pamięcią, płyta
    > główną, klawiaturą, myszką, monitorm, kartą grafiki i dyskiem. Pewnie
    > jeszcze można dopisać parę rzeczy ale nie o to tu chodzi.

    jaki jest stan na dzien dzisiejszy to nie wiem, ale rozne opcje w roznym
    momencie obowiazywaly

    > gdzie tak jest napisane?

    Jest w warunkach licencji, jeśli chodzi o OEM.

    > legalność OEM'a konczy się w chwili gdy:
    > tracisz fakturę na zakup
    > tracisz oryginalny nośnik
    > tracisz certyfikat legalności (naklejka z hologramem dawniej książkę z
    > nalejonym certyfikatem lub sam certyfikat (dotyczy DOS'a))
    > wymiana płyty gł. (np. po upłynięciu gwarancji psuje się).

    No i co jeszcze.
    Towar zakupiony i używane legalnie będzie legalny nawet jak mi myszy
    fakturę zjedzą. Nosnik jest tylko nosnikiem. Możesz go sobie za parę
    złotych kupić.
    A co do naklejki, to starłbm się jej nie zniszczyś i nie zgubić.
    Teraz naklejka ma byc naklejona, wiec ciezko ja zgubic.

    > Zgodnie ztym co mówią ludzie z działu licencji w MS to możesz sobie
    > wymienic wszystko w kompie aby płyta główna została sie ta, na którą
    > "zainstalowałeś" SO.
    Tego nikt nie wie co mozna. To wie sam windows jak odmowi aktywacji w
    przypadku XP.

    > I tak i nie.
    > W wersjach od XP w górę zmaina płyty glownej komputera pociąga za sobą
    > konieczność ponownej aktywacji SO a co dalej oznacza konieczność
    > kontaktu z MS w celu wykonania zmian w bazie aktywacji. Oczywiście
    > kłopotów jest mniej a możliwości więcej ale "smród pozostaje".

    No to co. Skoro mam XP Box, to dzwonie i robia. Po za tym jak czesto
    zmieniasz płytę główną.

    > Pozatym pełna wersja jest znacznie droższa i nie zawsze sie opłaca taki
    > zakup.

    Nieprawda. Wersja OEM jest tańsza, dlatego ma pewne restrykcje. Coś za coś.