  • Data: 2005-02-09 12:27:28
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: r...@w...pl (Rogaleskoo) szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Natomiast mikrosyf czasami potwierdza, a czasami zaprzecza, legalności
    > 'downgrade-u' - czyli

    Kiedyś pracownik MS twierdził, że posiadacze windows XP Prof mogą
    wykonać downgrade systemu. Na podstawie jego słów dokonałem zakopów i
    instalacji - podobno już ten człowiek nie pracuje w MS.
    Jednak obecnie aby wykonać down... to trzeba wykupić licencję typu
    OPEN (pakiet startowy 5 licencji potem już po jedej licencji) na
    najnowszy produkt i wtedy mozna sobie zainstalować dowolny niższy system
    operacyjny spłodzony przes MS. Jednak nie chcę wierzyć im na słowo i
    dobrze by było mieć oficjalne stanowisko MS na papierze.

    > Poza tym ogólnie w dziedzinie 'legalizacji' programów mikrosyfowych jest
    > bałagan i, delikatnie pisząc, rozbój w biały dzień.

    niestety taka jest prawda. Co więcej w umowie licencyjnej niema wielu
    zapisów na które powołuje się MS. I to jest chore.

    > Mała agitacja: a może warto pomyśleć o przejściu na Linuxa? Np. SuSE 9.2
    > jest bardzo sympatyczne i łatwe w instalacji :)

    i też płatny

    Mandrake też
    > nienajgorszy... Knoppix też fajnie wyglądał... A przeważnie w każdej
    > takiej linuxowej dystrybucji masz ogromny zestaw aplikacji (z OpenOffice
    > na czele).

    te są darmowe ale.... jedynie to, że nie wszystkie programy dosowe i
    windowsowe można na nich uruchomić a zamienniki często zapisują pliki w
    "niestrawialnych" formatach :-(
    Reasumując, jako wokstation linux tak, jako zamiennik sterownika do
    specjalizowanych układów sterujących niestety nie.

    Rogaleskoo

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0506-0, 2005-02-08
    Przetestowano na: 2005-02-09 13:28:21