    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Legalnosc Windows?
    Date: Tue, 08 Feb 2005 18:28:16 -0600

    Jacek23 wrote:
    > No dobrze , jelsi kupie z ta myszka legalnego windowsa to czy ta konkretna
    > myszka jest przypisana do tego windowsa?
    > A jak ona mi sie popsuje?
    > To mam sobie kupic nowa a stara zepsuta moge wywalic czy mam ja trzymac przy
    > kompie ze ona byla razem z windowsem:)?
    > Sa windowsy na allegro z myszkami ale skad bede wiedzial ze dana myszka jest
    > do niego przypisana?
    > Pozdraiwam:)

    No i to jest własnie to co Microsoft skopał doskonale.
    Pierwotnie wersje OEM systemu operacjnego miały być sprzedawane z
    komputerem. Kopie się komputer, albo starzeje i go wyrzucasz, to
    wyrzucasz go razem z systemem operacyjnym. Nie można było takiego
    systemu przenieść na nowy komputer. I tu sprawa była czysta.

    Z chęci zysku microsoft zezwolił na sprzedawania wersji OEM z dowolnym
    elementem systemu komputerowego, czyli z myszką. Potem tego zabronił,
    ale galimatias został.
    Interpretacja Microsoftu jest taka, ze wolno ci tak zakupioną wersję OEM
    zainstalować jeden raz na dowolnym komputerze, na ktorym masz nakleić
    naklejkę. Potem już tego systemu na inny komputer przenosic nie można było.
    Na pytanie co z legalnością jak się myszka zepsuje? Tego nie wie nikt.
    Podejrzewam, że nic, tak długo jak dugo będziesz miał naklejkę na
    komputerze z tego windowsa (no i może dla świetego spokoju, jakiś dowód,
    pokazujący, że tem OEM kupiłeś ze sprzetem). Co prawda są to wymysły
    microsoftu, ale jakby chcieć się trzymać licencji, to po prostu trzymaj
    gdzieś te papierki na wszelki wypadek. Lepiej mieć trochę papierów niż
    udowadniać że się jest wielbłądem i wyciągać komputer z sądowego
    depozytu przez dwa lata.

    Więc moja rada. Kup normalnego windowsa, a nie OEM i będziesz miał spokój.