    From: Jacek Skowroński <j...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Laptopy na egzaminach a prawo
    Date: Tue, 3 Mar 2009 18:33:42 +0000 (UTC)

    PT Bad Behaviour scripsit:

    > A widzimisie pani nauczycielki nie robi na mnie wrazenia - w koncu to
    > egzamin panstwowy a ona jest urzednikiem panstwowym i musi realizowac
    > prawo a ja nie mam obowiazku podporzadkowywac sie jej wymyslom odnosnie
    > np. korzystania z pomocy naukowej.

    > No to jak wreszcie wyglada sytuacja prawna takiego maturzysty?

    Centralna Komisja Egzaminacyjna wyraźnie określa, które pomoce naukowe
    uczeń zdający maturę z danego przedmiotu może wnieść na egzamin. Wszystkie
    inne są zabronione i ich użycie może stać się podstawą do unieważnienia
    egzaminu.

    Uczeń może skorzystać z komputera i drukarki bądź maszyny do pisania tylko
    w wypadku określonym w ogłoszonej przez dyrektora CKE szczegółowej
    informacji o sposobie dostosowania warunków i formy przeprowadzenia
    egzaminu:
    http://www.cke.edu.pl/images/stories/Komunikaty/komu
    n_09_dost.pdf
    Wniosek o taką możliwość należy złożyć do dyrektora szkoły, w której
    będzie zdawany egzamin najpóźniej do 7 lutego. Zasady korzystania z
    komputera w przypadku uzyskania takiej możliwości są ściśle określone:
    http://www.cke.edu.pl/images/stories/Procedury2006/i
    nstr_komp.pdf

    --
    Jacek Skowroński