    From: "Maksik" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kwaśniewski ułaskawił bandyt
    Date: Wed, 7 Apr 2004 21:15:06 +0200

    news:c51dsn$7e2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Na przykład?
    > Ja żałuje ze odpowiednie słuzby nie interesują się tą grupą (a moze się
    > interesują?) - moze jakby paru kmiotków wylądowało tam gdzie ich miejsce
    > reszta nauczyłaby się szanować głowę Panstwa. Likwidując z początkiem
    lat
    > 90-tych policję polityczną wylano niestety przysłowiowe dziecko z
    kąpielą...

    Trochę cytatów dla odświeżenie pamięci niektórych kmiotków:

    "Sprawę mieszkań trzeba nadal prowadzić.(...) Mieszkania nie leżą w
    gestii prezydenta."

    A. Kwaśniewski na spotkaniu przedwyborczym w Zamościu

    "Reklama ukazała się nie za bardzo za moją zgodą."

    A. Kwaśniewski o reklamie mebli Forte

    "Strona Polska uważa Tajwan za integralną część Chin (...) Chiny są jednym
    państwem i jest to ChRL. Tajwan jest nierozłączną częścią Chin."

    A. Kwaśniewski

    "Będę uczestnikiem pielgrzymki, traktując to jako dowód, że prezydent
    bardzo ceni te wartości duchowe, które wynikają z chrześcijaństwa, co jest
    prawdą (...) Uznałem, że głowa państwa polskiego, kraju o głębokiej,
    długiej tradycji chrześcijańskiej, kraju w ogromnej większości
    katolickiego, powinna być obecna w ciągu tych paru godzin na placu św.
    Piotra (...) Jestem za tym, by można było przerywać ciążę z powodu trudnej
    sytuacji kobiety. Kobiety same powinny o tym decydować."

    A. Kwaśniewski w rozmowie z Agnieszką Kublik i Moniką Olejnik (7.7.2000)

    I krótka historia:

    W trakcie studiów na Uniwersytecie Gdańskim (1973-77) A. Kwaśniewski
    wstępuje do Socjalistycznego Związku Studentów Polskich. Intensywna
    działalność nie pozostawia już mu czasu na obronę pracy magisterskiej.
    a.. W 1977 r. wstępuje do PZPR, nie z powodu sytuacji rodzinnej czy
    konieczności życiowej, ale dla zrobienia kariery.

    b.. W 1981 r. z polecenia nomenklatury partyjnej zostaje mianowany
    redaktorem naczelnym tygodnika "ITD". W roku następnym bierze udział w
    pracach komisji weryfikacyjnej i czynnie przyczynia się do wyrzucenia z
    pracy niezależnie myślących dziennikarzy.

    c.. Pracuje w radach Rakowskiego i Messnera - początki kariery na
    najwyższych urzędach państwowych, zajmując ministerialne stanowiska,
    uzyskane bez żadnej weryfikacji demokratycznej.

    d.. W 1989 r. przegrywa wybory do Senatu w woj. koszalińskim.

    e.. W ostatnich dniach urzędowania, już w roku 1990, "jednym podpisem"
    umarza pożyczki na zawrotne w tym czasie kwoty kilkuset milionów złotych
    dla komunistycznych organizacji młodzieżowych takich jak ZSMP czy ZSP.

    f.. Trzy miesiące wcześniej, na ostatnim zjeździe PZPR (pierwszym SdRP)
    zostaje wybrany szefem.

    g.. A. Kwaśniewski pozostaje wierny stalinowskim tradycjom i głosuje za
    przedawnieniem zbrodni PRL-u.