  • 1. Data: 2010-02-12 08:37:44
    Temat: Kurier a protokol szkod
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Witam!
    Wlasnie minal tydzien, od kiedy zostala mi przekazana paczka od kuriera.
    Paczka okazala sie uszkodzona, wiec zaraz nastepnego dnia zglosilem fakt do
    firmy kurierskiej, potem jeszcze sie im 2 razy przypominalem. Bez skutku, bo
    kurier nie przyjechal spisac protokolu szkod.
    Dodatkowo w calej tej sprawie paczka byla adresowana do mnie (jako adres
    prywatny), a odebrala i pokwitowala osoba co prawda z tego budynku, ale ze
    mna wogole nie zwiazana.

    Jakie konsekwencje wynikaja z niespisania protokolu szkod w ciagu 7dni z
    winy przewoznika (prawo przewozowe) i czy paczke mial prawo odebrac ktos
    inny niz adresat?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2010-02-12 09:21:01
    Temat: Re: Kurier a protokol szkod
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Bizon" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jakie konsekwencje wynikaja z niespisania protokolu szkod w ciagu 7dni z
    > winy przewoznika (prawo przewozowe) i czy paczke mial prawo odebrac ktos

    "przyjąłeś" paczke uszodzoną to źle. też tak kiedyś zrobiłem-potem sie okazało
    ze zlew granitowy był pekniety... na szczescie też znalazłem luke- nadawca nie
    kupił opcji "ostrożnie" i ostatecznie przysłał nowy. Moze Tobie też sie przyda
    ta informacja.
    Ja bym szukał dodatkowo haka własnie w tym ze paczka została odebrana nie przez
    adresata.

  • 3. Data: 2010-02-12 09:33:44
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Kurier ma obowiazek w ciagu 7 dni przyjechac i spisac protokol szkod -
    art 74 ust 3. Pytanie co wynika z tego, ze tego nie zrobil..

    Pozatym komu faktycznie kurier ma prawo wydac przesylke?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 4. Data: 2010-02-12 09:41:02
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    Oczywisce art z prawa przewozowego.

  • 5. Data: 2010-02-12 09:43:09
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Bizon wrote:

    > Jakie konsekwencje wynikaja z niespisania protokolu szkod w ciagu
    > 7dni z winy przewoznika (prawo przewozowe) i czy paczke mial prawo
    > odebrac ktos inny niz adresat?

    To komu moga dostarczyć, jest w regulaminie danej firmy.

    Któras z firm ma zapisane tak że moga dostarczyć innej osobie w
    bezpośrednim sąsiedztwie. To nie żart.

    Sprowadza się to do tego że moga dostarczyć żulowi który wlazł do
    klatki i popija tanie wino na schodach...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-02-12 09:52:45
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

    W regulaminie pisze tak :
    " UPS może dostarczyć przesyłkę do odbiorcy określonego w Dowodzie Nadania lub do
    innej
    osoby upoważnionej do odebrania przesyłki w imieniu odbiorcy (np. osoby przebywającej
    w tym samym lokalu, co
    odbiorca lub sąsiadów odbiorcy)."
    Tylko kto to to osoba powazniona? Ani ja ani nadawca nie upowaznialismy nikogo innego
    do odbioru paczki.

    Generalnie regulaminem UPS mozna sie wogole nie przejmowac, gdyz obowiazuje prawo
    przewozowe w sprawie
    reklamacji i wysokosci odszkodowan.
    Czy jakis inny normalny przepis reguluje kto moze odebrac paczke?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 7. Data: 2010-02-12 11:48:57
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Massai wrote:

> [...]
    > bezpośrednim sąsiedztwie. To nie żart.
    >
    > Sprowadza się to do tego że moga dostarczyć żulowi który wlazł do
    > klatki i popija tanie wino na schodach...

    No ale to już chyba problem między nadawcą a przewoźnikiem, klient
    zazwyczaj zawiera umowę na dostarczenie do siebie, a nie sąsiedztwa.

    gacek

  • 8. Data: 2010-02-12 23:37:45
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Bizon pisze:
> [...]
    > firmy kurierskiej, potem jeszcze sie im 2 razy przypominalem. Bez skutku, bo
    > kurier nie przyjechal spisac protokolu szkod.

    Nawet jak przyjedzie choć nie sadzę
    to kwitując odbiór paczki potwierdzasz,
    że odebrałeś paczkę w stanie nieuszkodzonym .
    Taki tekst mają wszystkie firmy kurierskie
    Gdybyś nie dochodził od firmy kurierskiej reklamacji
    czym poświadczyłeś,że paczka do Ciebie dotarła
    mogłbyś pognębić osobę, która tę paczkę Tobie wysłała
    gdzie ona jest. z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 9. Data: 2010-02-12 23:58:41
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    BETON pisze:

> [...]
    > Moze Tobie też sie przyda ta informacja.
    > Ja bym szukał dodatkowo haka własnie w tym ze paczka została odebrana
    :)
    Piszesz bzdury :
    paczka dotarła i odbiorca tego nie negował
    a gdy ktos w jego imieniu podpisał ,ze paczkę odebrał nieuszkodzona
    to po "ptokach".
    Z drugiej strony zanim nie p[odpiszesz to zaden kurier nie wyda Tobie
    paczki .
    Zgodnie z prawem możesz później w obecności kuriera paczkę rozpakowac i
    po stwierdzeniu uszkodzeń spisać protokół uszkodzeń.
    Po czasie nie ma żadnych szans na uznanie reklamacji

    U siebie miałeś szczęście, że trafiłes na kogoś takiego sprzedawcę.
    Po pierwsze w wielu firmach kuriersich "Ostrożnie" kosztuje dodatkowo
    Zresztą ta naklejka ma tylko znaczenie optyczne dla Klientów
    bo nikt tym się nimi nie przejmuje i paczki czy je mają czy nie mają
    są jednakowo traktowane tzn rzucane, przewracane , układane jedna na
    drugą itp
    Jeśli zdecydowałeś sie na zakup towaru , który może ulec uszkodzeniu
    to zawsze po odebraniu trzeba w obecności kuriera sprawdzić przedmiot
    Tylko poczta ma opcje ,ze przy opłaceniu odpowiedniej opcji przez
    nadającego można sprawdzić zawartość paczki pobraniowej i ewentualnie
    odmówić jej przyjęcia.

  • 10. Data: 2010-02-13 02:10:29
    Od: "Bizon" <b...@g...com>

> [...]
    > czym poświadczyłeś,że paczka do Ciebie dotarła
    > mogłbyś pognębić osobę, która tę paczkę Tobie wysłała
    > gdzie ona jest. z pozdrowieniami i uśmiechami

    Wogole podstawowe pytanie, na jakiej podstawie kurier
    wydal paczke innej osobie?
    Po drugie faktycznie nie przyjechal.. Tyle ze mi to juz
    podchodzi pod razace niedbalstwo, czego dowodem
    sa zdjecia z dwoch dni, gdzie widzialem samochody tego
    kuriera.
    Wydaje mi sie, ze wyslanie reklamacji to bedzie tylko
    formalnosc, ktora musze zrobic, zeby dochodzic praw w
    sadzie, czy sie myle?

    Pozdro
    Karol