  • 101. Data: 2017-08-29 12:49:41
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:47, Liwiusz pisze:

    > No widzisz, nie trzeba zmieniać prawa, tylko skorzystać z mózgu :)

    Właśnie dzięki mojemu mózgowi oraz dzięki Tobie i innym dyskutantom do
    tego doszedłem.

    A prawo trzeba zmieniać w takim kierunku, by niewinni nie cierpieli a
    winni ponosili konsekwencje. W przypadku odroczonej płatności (jeszcze)
    tak nie jest.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 102. Data: 2017-08-29 12:55:19
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 12:10, Kris pisze:

    > Dla paranoików nie będzie ok
    > W którym momencie kupujący ma zrobić przelew wg Ciebie?

    U notariusza.

    > a tak na poważnie to kilka nieruchomości w życiu kupiłem i sprzedałem i najczęściej
    było tak że jako kupujący deklarowałem ze przelew zrobię w terminie 3 dni od
    podpisania aktu i taki przelew robiłem.
    > Raz bodajże sprzedająca chciała gotówkę więc wypłaciłem jej u notariusza.
    > Jak sprzedawałem to również podawałem nr konta i kupujący deklarował wpłacić w
    terminie 3 dni.

    Ja wiem, że to działa. Ale niestety opiera się to na nieświadomości
    ryzyka z jednej strony i na uczciwości ludzi z drugiej strony.
    Rozwiązania prawne są dosyć słabe. Raz na jakiś czas trafi się ktoś
    mniej uczciwy i są kłopoty dla niewinnych ludzi. A chodzi o poważne kwoty.

    Bo gdyby przyjąć, że wszyscy ludzie są uczciwi to sędziowie, adwokaci,
    prokuratorzy byliby bezrobotni.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 103. Data: 2017-08-29 12:59:08
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 11:50, Liwiusz pisze:

    > Być może. Siła wyższa, trzeba poczekać. To i tak szybciej i prościej niż
    > depozyty urzędowe.

    Przy depozycie notariusza, notariusz potwierdzi przelew - bo jaki ma
    interes by przelewu nie wykonać? Przy przelewie od sprzedającego - to
    już zależy od uczciwości sprzedającego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 104. Data: 2017-08-29 12:59:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-29 o 12:49, Wojtek pisze:

> [...]
    >
    > A prawo trzeba zmieniać w takim kierunku, by niewinni nie cierpieli a
    > winni ponosili konsekwencje. W przypadku odroczonej płatności (jeszcze)

    Nie jest i nie będzie. Pomijając alimenty, nie ma u nas więzienia za
    długi. A konsekwencje w postaci obowiązkowi zapłaty istnieją. Również
    oszustwo (czyli doprowadzenie do sprzedaży z zamiarem braku zapłaty) też
    jest karalne.

    Narzędzia są. Trzeba umieć korzystać.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2017-08-29 13:00:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 12:55:21 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > U notariusza.

    W którym momencie?

  • 106. Data: 2017-08-29 13:29:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 13:00, Kris pisze:

    > W którym momencie?

    W momencie podpisania aktu.
    Wykonać przelew wewnątrzbankowy i poczekać aż środki pojawią się na
    koncie sprzedawcy.
    Oczywiście pozostaje kwestia: przed podpisem wykonać przelew czy po
    podpisie.
    Jeśli jest sformułowanie: "zapłata została wykonana" to przed podpisem.
    Jeśli "zapłata zostanie wykonana w dniu podpisania umowy" to po podpisie.
    Idealne nie jest (bo zawsze jedna ze stron może uciec od notariusza),
    ale to chyba bliskie ideału.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 107. Data: 2017-08-29 13:36:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 13:29:24 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
> [...]
    sprzedawcy.
    > Oczywiście pozostaje kwestia: przed podpisem wykonać przelew czy >po podpisie.
    A jeśli po podpisaniu aktu kupujący odmówi zrobienia przelewu?

    > Jeśli jest sformułowanie: "zapłata została wykonana" to przed podpisem
    Kupujący zrobi przelew a sprzedający nie podpisze aktu;)

    > Jeśli "zapłata zostanie wykonana w dniu podpisania umowy" to po podpisie.

    Kupujący nie przeleje a akt podpisany;)

  • 108. Data: 2017-08-29 13:45:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 13:36, Kris pisze:
    > A jeśli po podpisaniu aktu kupujący odmówi zrobienia przelewu?

    > Kupujący zrobi przelew a sprzedający nie podpisze aktu;)

    > Kupujący nie przeleje a akt podpisany;)

    To są wady tego. Idealne nie jest. Co najwyżej jesteśmy blisko ideału,
    ale go tu nie osiągnęliśmy.

    Ech, gdyby była ta sprzedaż warunkowa... Sprzedaż, gdzie akt notarialny
    jest tylko elementem sprzedazy, ale do tego konieczne jest wywiązanie
    się obu stron z warunków umowy...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 109. Data: 2017-08-29 13:49:29
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-29 o 13:45, Wojtek pisze:

> [...]
    >
    > Ech, gdyby była ta sprzedaż warunkowa... Sprzedaż, gdzie akt notarialny
    > jest tylko elementem sprzedazy, ale do tego konieczne jest wywiązanie

    Dodam, że w takim sklepie spożywczym sprzedaż batonika odbywa się w
    momencie zapłacenia za niego. Niezapłacony batonik = batonik nie jest
    kupiony/sprzedany.

    A nieruchomość niezapłacona (z aktem notarialnym kupna-sprzedaży) jest
    sprzedana.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 110. Data: 2017-08-29 14:14:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    >Dodam, że w takim sklepie spożywczym sprzedaż batonika odbywa się w
    >momencie zapłacenia za niego. Niezapłacony batonik = batonik nie jest
    >kupiony/sprzedany.

    Na pewno ?
    O ile pamietam, to wystawienie w sklepie towaru z cena stanowi oferte
    sprzedazy.

    Klient mowi "prosze ten batonik" ... i wydaje mi sie, ze transakcja
    kupna-sprzedazy zostala zawarta, pozostaja do uregulowania drobne
    sprawy zaplaty i wydania towaru :-)

    J.