    From: Wojtek <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Date: Tue, 29 Aug 2017 12:55:19 +0200
    <oo0qvb$nq0$1@node2.news.atman.pl> <oo0sse$h8g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <oo0t25$plr$2@node2.news.atman.pl>
    <59a439b1$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo356r$d5i$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <oo35o0$knk$1@node1.news.atman.pl>
    <59a532d7$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <oo3c45$r5p$2@node1.news.atman.pl> <oo3cf4$kh2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@g...com>

    W dniu 2017-08-29 o 12:10, Kris pisze:

    > Dla paranoików nie będzie ok
    > W którym momencie kupujący ma zrobić przelew wg Ciebie?

    U notariusza.

    > a tak na poważnie to kilka nieruchomości w życiu kupiłem i sprzedałem i najczęściej
    było tak że jako kupujący deklarowałem ze przelew zrobię w terminie 3 dni od
    podpisania aktu i taki przelew robiłem.
    > Raz bodajże sprzedająca chciała gotówkę więc wypłaciłem jej u notariusza.
    > Jak sprzedawałem to również podawałem nr konta i kupujący deklarował wpłacić w
    terminie 3 dni.

    Ja wiem, że to działa. Ale niestety opiera się to na nieświadomości
    ryzyka z jednej strony i na uczciwości ludzi z drugiej strony.
    Rozwiązania prawne są dosyć słabe. Raz na jakiś czas trafi się ktoś
    mniej uczciwy i są kłopoty dla niewinnych ludzi. A chodzi o poważne kwoty.

    Bo gdyby przyjąć, że wszyscy ludzie są uczciwi to sędziowie, adwokaci,
    prokuratorzy byliby bezrobotni.

    Pozdrawiam,
    Wojtek