    From: Mark <t...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno samochodu z nieważnym przeglądem i ubezpieczeniem
    Date: Thu, 21 Apr 2011 15:18:02 +0200
    Sender: Mark <>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 22:14:52 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Tytuł mówi wszystko, zamierzam kupić samochód, który trochę czasu stał w
    > komisie (kupuje od właściciela a nie komisu). W międzyczasie straciły
    > ważność ubezpieczenie OC i przegląd samochodu.

    Widze ze sie prosisz o klopoty:) A ile stal w tym komisie? miesiace zapewne?
    Zdajesz sobie sprawe w jakim stanie beda hamulce, rozne gumki, miejsca ktore
    w normalnej eksploatacji sa w czasie pracy smaorowane, itp?
    Poza tym:
    Brak OC - to jest problem, NIE zarejestrujesz samochodu bez OC

    > Z tego co udało mi się wyciągnąć od właściciela auta to po prostu nie
    > przedłużał umowy OC

    Wlasciciel widocznie nie ma pojecia o aktualnych warunkach OC, i niech sie
    nie zdziwi jak mu sie javcys windykatorzy zglosza.
    Jesli nie zmienil umowy OC - nowa umowa - to stara przedluzyla sie
    *automatycznie*.
    Umowa OC obwarowana jest innymi uregulowaniami niz zwykle umowy, i
    korzystnymi dla ubezpieczyciela, nie ubezpieczajacego
    Wiec na dzien dzisiejszy ten samochod "ma" OC, tyle ze nie oplacone i
    obciazajace aktualnego wlasciciela. W praktyce to nie skutkuje poki co
    niczym poza ewentyalna windykacja umowy - bo choc UFG moze przywalic kilka
    tys kary to nie slyszalem bo to zrobili.
    Oczywiscie problem zaczyna sie przy najmniejszej chocby stluczce - i przy
    sprzedazy.

    > - na mój rozum umowa przedłużyła się sama, jednak
    > nie ma on w takim razie żadnego "kwitka", że samochód ma ważne
    > ubezpieczenie.

    Bo kwitek dostaje przy zawarciu nowej polisy. i ma uvbezpieczenie, ale
    niewazne.
    Tzn inaczej - obowiazuje go poprzednia polisa, ale do momentu oplaty nowej
    samochod nie ma prawa poruszac sie po drogach.

    > Jeżeli teraz kupię samochód to kto będzie musiał zapłacić za OC? Ja czy on?

    Oczywiscie ze on. Chyba ze sie z nim dogadasz ze opusci ci tyle ile wynosi
    ubezpieczenie, nie zmienia to faktu ze on musi ci sprzedac samochod z
    *waznym* OC. Bo bez tego TY nie zarejestrujesz. Ewentualnie urzad sie
    zainteresuje ze samochod nie ma OC, i zglosi do UFG. I wtedy naprawde bedzie
    mil problem.

    > Czy zarejestrują mi samochód bez ubezpieczenia OC?

    Nie

    > Jak w razie czego sprawdzić w jakiej firmie to to jest ubezpieczone -
    > choćby po to żeby pozbyć się ubezpieczenia w ciągu 30 dni.

    Zapytaj wlasciciela - przeciez ma chyba ostatnia polsie, wie gdzie
    ubezpieczal.

    > Na co jeszcze zwrócić uwagę?

    Jesli chodiz o papiery? To musisz miec pelna dokumentacje pojazdu, czyli DR,
    OC, Karta pojazdu jesli jest (powinna być adnotacja w DR) - i jesli samochod
    ma gaz, wszelkie dokumenty tyczace gazu bo bez nich tez nie zarejestrujesz.

    Ale mam wrazenie ze pakujesz sie w problemy:)

    --
    Mark