eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru. › Re: Kupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru.
    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru.
    Date: Wed, 9 Dec 2009 11:17:40 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 11:49:11 +0100, kuba napisał(a):

    > Ogólnie ciekawe jest zagadnienie, co w przypadku, gdy ktoś zobowiąże się
    > do przeniesienia własności rzeczy, której nie jest właścicielem. Moim
    > zdaniem, jeżeli ta rzecz (oznaczona co do tożsamości, bo w przypadku
    > gatunkowych nie ma problemu) fizycznie istnieje i ktoś inny jest jej
    > właścicielem, powinno się wymagać, aby ten, który się zobowiązał nabył
    > własność (granicą takiego wymagania jest gospodarcza niemożliwość
    > świadczenia) i przeniósł ją na uprawnionego.

    W tej sprawie akurat wszystko było OK, natomiast sprzedawca
    (grzecznościowy) wycofał auto przed zakończeniem aukcji (bo właściciel go
    poinformował, że sprzedał pojazd innym kanałem), nie odwołując ofert.
    Samochód wart bodajże 20 tys. poszedł za 8 tys. Od ręki sprzedawca wysłał
    do wygrywającego informację, że to pomyłka.

    Po jakimś czasie kupujący zażądał wydania samochodu. Kotłowało się 2 lata
    chyba i sąd stwierdził, że powołanie się na błąd było skuteczne.

    A powód nie wyskoczył z innym powództwem -- i nawet nie mógł, bo to w Upr
    było postępowanie ;-) A teraz się przedawniło.

    W sumie ciekawe nawet, choć kuzynowi (to on reprezentował pozwanego) nie
    wróżyłem sukcesu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd