  • 1. Data: 2009-12-09 08:29:38
    Temat: Kupno na allegro i problem z otrzymaniem wylicytowanego towaru.
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Witam
    Wygrałem aukcję, kupujący jednak nie chce mi wysłać towaru twierdzać, że
    się uszkodził. Prosiłem więc o zdjęcia uszkodzeń, żadnych nie otrzymałem
    a minęło miesiąc od wygrania aukcji. Kupowałem od osoby prywatnej.

    Czy mam jakieś prawa w takim wypadku? Chciałbym maksymalnie uprzykrzyć
    życie tej osobie, a wyrosłem już ze stosowania argumentów pod tytułem
    jadę do Ciebie bój się. Dlatego pytam o instrumenty prawne które pozwolą
    mi wyciągnąć konsekwencje od nieuczciwego sprzedawcy.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-12-09 08:54:14
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > się uszkodził. Prosiłem więc o zdjęcia uszkodzeń, żadnych nie otrzymałem
    > a minęło miesiąc od wygrania aukcji. Kupowałem od osoby prywatnej.

    Umowa jaka zawarliscie opiewa na przedmiot sprawny.
    Sprzedajacy musi ci takowy dostarczyc.
    Pojdz do sadu, juz po 2 latach bedziesz mial wyrok. Wiem, przerabialem.

    Mozesz napisac przedsadowe wezwanie do wydania przedmiotu umowy, czasem
    skutkuje.
    "Zgodnie z umowa zawarta dnia xxxxx za posrednictwem portalu aukcyjnego
    wzywam ostatecznie do wydania.... itd"

    MarcinJM

  • 3. Data: 2009-12-09 09:10:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 09:54:14 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Umowa jaka zawarliscie opiewa na przedmiot sprawny. Sprzedajacy musi ci
    > takowy dostarczyc. Pojdz do sadu, juz po 2 latach bedziesz mial wyrok.
    > Wiem, przerabialem.

    No to ja mam właśnie przed oczyma wyrok, sprawa troszkę inna (aukcja
    grzecznościowa, sprzedaż samochodu, etc.), w której sąd stwierdził, że
    skoro sprzedający nie ma i nie miał samochodu, to nic nie musi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-12-09 09:31:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Olgierd pisze:

    > No to ja mam właśnie przed oczyma wyrok, sprawa troszkę inna (aukcja
    > grzecznościowa, sprzedaż samochodu, etc.), w której sąd stwierdził, że
    > skoro sprzedający nie ma i nie miał samochodu, to nic nie musi.

    Prawdopodobnie orzeczenie takie jest na skutek opisu samej aukcji.
    Ja mialem sprawe czysta jak lza, a sprzedajacy sie odwolywal.
    Bezskutecznie. Umowa zawarta, przedmiot umowy opisany starannie, brak
    watpliwosci.

    MarcinJM

  • 5. Data: 2009-12-09 09:47:39
    Od: "shat" <a...@s...pl>

    "krzysiek82" <k...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > do Ciebie bój się. Dlatego pytam o instrumenty prawne które pozwolą mi
    > wyciągnąć konsekwencje od nieuczciwego sprzedawcy.

    Daj człowieku spokój, kup u kogoś innego, allegro to tylko dzikie targowisko
    i nie ma co liczyć na jakieś zasady.

    --
    Radek

  • 6. Data: 2009-12-09 09:51:01
    Od: kuba <p...@o...pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > jadę do Ciebie bój się. Dlatego pytam o instrumenty prawne które pozwolą
    > mi wyciągnąć konsekwencje od nieuczciwego sprzedawcy.

    Zakładając, że rzecz faktycznie uległa zniszczeniu, sprzedawca będzie
    zobowiązany wydać Ci taką samą rzecz (jeżeli jest ona oznaczona co do
    gatunku) albo zapłacić odszkodowanie (jeżeli jest oznaczona indywidualnie).
    Jeżeli zniszczeniu nie uległa, to oczywiście powinien Ci ją wydać.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 7. Data: 2009-12-09 09:59:20
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    shat pisze:
    > Daj człowieku spokój, kup u kogoś innego, allegro to tylko dzikie
    > targowisko i nie ma co liczyć na jakieś zasady.

    teoretycznie mógłbym tak zrobić, ale na sugestię, że może sam przyjadę i
    ocenie stan tego przedmiotu sprzedawca zareagował wulgaryzmami więc nie
    pozostawił mi innego wyjścia.

    --
    krzysiek82

  • 8. Data: 2009-12-09 10:20:57
    Od: "Ryba" <t...@U...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > teoretycznie mógłbym tak zrobić, ale na sugestię, że może sam przyjadę i ocenie
    stan tego przedmiotu sprzedawca zareagował
    > wulgaryzmami więc nie pozostawił mi innego wyjścia.

    To Ty jednak kupiłeś ten zapasowy silnik do punto?
    Tak na wszelki wypadek :)

    Ryba

  • 9. Data: 2009-12-09 10:37:04
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    > No to ja mam właśnie przed oczyma wyrok, sprawa troszkę inna (aukcja
    > grzecznościowa, sprzedaż samochodu, etc.), w której sąd stwierdził, że
    > skoro sprzedający nie ma i nie miał samochodu, to nic nie musi.

    No to chyba sprawa o oszustwo, nie wiem - wprowadzenie w błąd?
    Odszkodowanie za straty? :)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 10. Data: 2009-12-09 10:47:18
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    Ryba pisze:
    > To Ty jednak kupiłeś ten zapasowy silnik do punto?
    > Tak na wszelki wypadek :)

    silnik już kupiłem dawno :) teraz kupiłem coś innego do innego auta :D

    --
    krzysiek82