  • Data: 2015-07-05 14:28:49
    Temat: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-07-15 o 13:35, Piotrek pisze:

> [...]
    > Przypuśćmy, że ileś miesięcy czy lat później odpowiednie służby chcą
    > mu z jakiegoś powodu przetrzepać dysk i natykają się na ślad
    > wspomnianej aplikacji, której kiedyś używał. Czy może za to beknąć?
    > Przecież może się okazać, że jakiś dobry wujek dał nam w prezencie
    > niepotrzebny mu już stary komputer i co - możemy kiedyś ponosić
    > konsekwencje tego, że wujaszek trzymał w przeszłości na dysku jakieś
    > niedozwolone materiały, a przed oddaniem nam sprzętu nie był na tyle
    > przezorny, żeby globalnie zamazać zawartość dysku, a jedynie go

    Po pierwsze jest coś takiego, jak dobrowolne odstąpienie od
    przestępstwa. Po drugie jest coś takiego, jak przedawnienie. Po trzecie,
    to na organach ścigania ciąży obowiązek udowodnienia, że to Ty
    instalowałeś i używałeś te programy. W praktyce nikt się takich rzeczy
    nie czepia poza nielicznymi wyjątkami.

    > 2. skoro obecnie nie toczy się przeciwko mnie żadne postępowanie (a
    > przynajmniej nic o tym nie wiem), to mogę dowolnie ingerować w
    > zawartość swojego dysku twardego, czy może tego typu zabiegi będą w
    > razie czego interpretowane jako okoliczność obciążająca i próba
    > usuwania "dowodów przestępstwa"? Konkretnie: czy teraz, jeśli najdzie
    > mnie taka ochota, mogę niezależnie od powodów do woli
    > formatować/zerować itp. dysk twardy swojego komputera, czy też lepiej
    > tego nie robić, bo potem mi zarzucą "zacieranie śladów"?

    Możesz.