    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <mljtsg$spk$2@node1.news.atman.pl> <mlm1gf$b6j$2@node2.news.atman.pl>
    <mlm60l$63c$1@node1.news.atman.pl>
    <557f35a5$0$27508$65785112@news.neostrada.pl>
    <mlog7m$pit$2@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Date: Tue, 16 Jun 2015 15:36:50 +0200

    On Tue, 16 Jun 2015 08:37:42 +0200, Andrzej Lawa

    >BTW a jakie to ma znaczenie, że zrobił to "ktoś" z zew. a nie
    >świadomie wlasciciel kompa/łącza?

    W kwestii odpowiedzialnosci karnej raczej duze.
    W cywilnej mniejsze, ale tez - trudno odpowiadac za cos, czego sie nie
    zrobilo ...

    > Zrobią regulacje tak jak w Niemczech (bo jest ciśnienie w tą
    > stronę) - odpowiada bez wyjątku właściciel.

    Zrobia, albo i nie zrobia, na razie w kazdym badz razie nie ma (u
    nas).

    >Jest już tam parę osób, które za otwarte wifi (przez które ktoś im
    >obcy ściągał mp3) płacą kilkanaście tys. euro grzywny. Ostatnio było
    >słychać o jakieś parze staruszków, którym też coś "wlazło" na
    >komputer i porobiło to i owo, nie ma zmiłuj.

    O ile otwarte wifi mozna potraktowac jako "razace niedbalstwo", ale
    jeszcze musialoby byc zabronione, to innych narazen jest mnostwo, i w
    zasadzie nie moze sie czlowiek przed tym zabezpieczyc, tzn tak 101%
    skutecznie .

    Kiepskiego adwokata mieli ?

    J.