    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ktoś chce mnie orżnąć na kilka stówek - doradźcie coś
    Date: Sun, 14 Jun 2015 13:18:26 +0200
    <mljkv2$23m$1@node2.news.atman.pl>

    On Sun, 14 Jun 2015 12:27:45 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Przecież ja też mogę wziąć kartkę papieru i napisać na niej że mój
    film
    > rozpowszechniany jest spod adresów: 1.2.3.4, 1.2.3.5 i 1.2.3.6
    > uzasadniając to jakimś technobełkotem o torentach. Czy to już
    upoważnia
    > mnie do uzyskania od operatora adresu ww. użytkowników? Albo
    prokuraturę
    > do zarekwirowania im komputerów jako dowodów w sprawie?

    Tak, ale po to jest później sąd aby stwierdzić zasadność lub nie
    "bełkotu".
    Nie wiem czy rezolutny prokurator widzący ewidentny (załóżmy, że się
    zna) bełkot może odmówić wystawienia nakazu ujawnienia danych do
    providera rzekomego sprawcy.

    Swoją drogą tego typu sprawy są nie od dziś (od kilku lat?) a
    użytkownicy ciągle narażają się na korzystanie z narzędzi, które
    powodują rozpowszechnianie. Wszędzie się od dawna o tym trąbi, a
    świadomość konsekwencji w narodzie ciągle niska.

    --
    Marek