  • Data: 2013-07-05 12:15:07
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waz" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:51d67a77$0$1461$65785112@news.neostrada.pl...

    > i dlaczego w domu jednorodzinnym płaci się 9zł a ja w bloku mam 20zł

    A dlaczego w Piasecznie wygrała firma, oferująca 8,40 zł za osobę,
    podczas gdy cena gwarantująca, że śmieci trafią do homologowanych
    składowisk (RIPOK) wynosi ponad 12 zł?

    Inna sprawa, że w niektórych miejscach (np. małopolsce), Regionalne
    Instalacje Przetwarzania Odpadów Komunalnych też nie spełniają
    kryteriów ustawowych :)

    Gminy mają kontrolować prawidłowość utylizacji, ale wystarczy
    wywieźć śmieci poza teren gminy i już znajdą się poza zasięgiem
    jakieklolwiek kontroli.

    Jak zwykle w Polsce, dużo zamieszania, oficjalnej fikcji i podskórnych
    kombinacji. A śmieci, po staremu, będą trafiać dzikie wysypiska,
    nowoczesne zakłady utylizacji będą ledwo przędły, zaś utylizacja
    będzie kwitnąć na papierze.