  • Data: 2013-07-05 13:04:17
    Temat: Re: Kto zarabia na smieciach?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:38660068-2f80-41ec-99ef-c8c6d3a9777e@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 5 lipca 2013 12:25:10 UTC+2 użytkownik ikarek napisał:
    > Z artyku�u w "Polityce"
    >
    > <http://www.polityka.pl/kraj/analizy/1542789,1,niezy
    ciowa-ustawa-smieciowa-co-nam-przyniesie.read>

    > U mnie nie woła o kase. Przeczytałem i jak to w Polityce bywa- typowy
    > bełkot dziennikarski

    Votum separatum :)

    > "System jest niesprawiedliwy, bo nie wiadomo, dlaczego samotnie
    > mieszkający
    > właściciel domku wolnostojącego ma zapłacić 3,5 razy więcej niż lokator
    > mieszkania w bloku, chociaż wytworzy dokładnie tyle samo śmieci. "

    > Pisałem wyzej- koszt wywozu smieci z domków jednorodzinnych jest wyższy
    > niz z bloków. Te 3,5raza wiecej to też już zreszta dla Warszawy
    > nieaktualne.

    Czyli nie taki znowu bełkot - koszt 3,5raza większy okazał się
    nieuzasadniony.

    > "Na rynku pozostaną nieliczni, reszta splajtuje. Dla branży zatrudniającej
    > kilkadziesiąt tysięcy pracowników to dramat"

    > Śmieci będzie do wywozu więcej jak dotychczas więc i ludzi do pracy więcej
    > będzie potrzeba. Małe firmy które nie wygrały prztergów będa pracowac
    > jako podwykonacy najwyżej.

    To są akurat z mojego punktu widzenia kwestie drugorzędne, poza
    tym się zgadzam, że to dramat właścicieli firm, a mniej pracowników.
    Najważniejsze, żeby skończyć z fikcyjną utylizacją i nielegalnym
    składowaniem - a przetargi, w których wygrywa się najniższą ceną,
    stoją w jawnej sprzeczności z tym celem.