  • 1. Data: 2005-11-10 10:44:52
    Temat: Kto zaplaci za weksel?
    Od: "Tomek" <N...@b...pl>

    Witam,

    Do tej pory wydawało mi się, że jeżeli wystawca weksla nie ma pieniędzy,
    to pieniądze będą ściągane tylko od poręczycieli.

    Niedawno spotkałem się z twierdzeniem, że również od rodziców, dziadków,
    rodzeństwa, dzieci i wnuków. Nawet jeżeli nie poręczyli weksja, że
    wystarczy sam stopień pokrewieństwa.

    Czy to prawda? Czy coś się zmieniło w przepisach?

    Pozdrawiam, Tomek

  • 2. Data: 2005-11-10 11:15:53
    Temat: Re: Kto zaplaci za weksel?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Tomek napisał(a):
> [...]
    > wystarczy sam stopień pokrewieństwa.
    >
    > Czy to prawda? Czy coś się zmieniło w przepisach?

    To nieprawda. Od rodziców, dziadków... itp. można ściągać tylko po
    śmierci zobowiązanego, zakładając, że w ramach spadku przyjmą oni
    również jego długi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-11-10 11:59:04
    Od: "Tomek" <N...@b...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dkva2m$7kd$1@news.onet.pl...
    > To nieprawda. Od rodziców, dziadków... itp. można ściągać tylko po
    > śmierci zobowiązanego, zakładając, że w ramach spadku przyjmą oni
    > również jego długi.

    Wielkie dzięki za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Krzysiek