  • 1. Data: 2005-07-05 11:43:47
    Temat: Odp: Kto ponosi koszt wysylki reklamacyjnej towaru zakupionego na Allegro?
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > Kupilem aparat przez internet. Za posrednistwem aukcji Allegro.
    > Aparat przyszedl DHL-em. Ostatnio się popsuł.
    > I teraz sedno: firma odpowieda mi, ze mam przyslac aparat oraz, ze koszty
    > ponosze ja,
    > a w przypadku gdy reklamacja zostanie uznana, odsyłają na swój koszt.
    >
    > Czy nie powinnie mi zwrocic takze kosztow wysyłki?

    Powinien zwrocic takze koszt przesylki do sprzedawcy.

    Jezeli sprzedaz miala charakter konsumencki i realizujesz uprawnienia z tyt.
    niezgodnosci towaru z iumowa to, podstawe stanowi art 8 ust 2 ustawy z dnia
    27 lipca 2002 r.
    o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego /Dz.U.02.141.1176/.
    ]
    "Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca
    ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w
    szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz
    ponownego zamontowania i uruchomienia"

    Jezeli realizujesz uprawnienia z tyt. gwarancji, to podstawe stanowi art 580
    kc.

    " Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz
    na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym
    rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności
    wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała
    się w chwili ujawnienia wady"

    W obu przypadkach, koszt przeslania rzeczy ponosi sprzedawca, odpowiedni
    gwarant.

    Dan.

  • 2. Data: 2005-07-06 11:25:55
    Od: "Doker" <d...@w...pl>

    Czesc.
[...]

    Bardzo bym prosil o jakies zrodla - linki do regulacji prawnych dotyczacych
    reklamacji w takim przypadku jak moja.

    Dziekuje i pozdrawiam.
    Doker

  • 3. Data: 2005-07-06 11:52:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 5 lip o godzinie 13:43, na pl.soc.prawo, Dan napisał(a):

    > Dan.

    Może będziesz łaskaw ustawić prawidłowy czas w swojej maszynie?
    Bo nie sądzę byś był w stanie pisać przed zadaniem pytania ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany