  • Data: 2004-07-29 13:50:44
    Temat: Re: Kto pokrywa koszty gwarancji??
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X> szukaj wiadomości tego autora

    d...@w...pl wrote:
    > kupilem rzecz na allegro. Jest niesprawna. Gosciu dolaczyl miesieczna
    > gwarancje, ale tam nie ma zadnych warunkow. Tylko numer seryjny i jego podpis.
    > Tak wiec ja wyslalem mu z powrotem uszkodzony towar. I wlasnie kto powinien
    > pokryc koszty przesylki. On czy ja? jak to jest uregulowane prawnie?

    Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub
    do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji,
    chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu,
    w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
    koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
    § 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w
    czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z
    gwarancji ponosi gwarant.

    KG