  • 1. Data: 2004-07-29 13:16:02
    Temat: Kto pokrywa koszty gwarancji??
    Od: d...@w...pl

    Witam,
    kupilem rzecz na allegro. Jest niesprawna. Gosciu dolaczyl miesieczna
    gwarancje, ale tam nie ma zadnych warunkow. Tylko numer seryjny i jego podpis.
    Tak wiec ja wyslalem mu z powrotem uszkodzony towar. I wlasnie kto powinien
    pokryc koszty przesylki. On czy ja? jak to jest uregulowane prawnie?

  • 2. Data: 2004-07-29 13:50:44
    Temat: Re: Kto pokrywa koszty gwarancji??
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    d...@w...pl wrote:
> [...]
    > Tak wiec ja wyslalem mu z powrotem uszkodzony towar. I wlasnie kto powinien
    > pokryc koszty przesylki. On czy ja? jak to jest uregulowane prawnie?

    Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub
    do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji,
    chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu,
    w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
    koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
    § 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w
    czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z
    gwarancji ponosi gwarant.

    KG

  • 3. Data: 2004-07-30 07:44:55
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    powinien
    > pokryc koszty przesylki. On czy ja? jak to jest uregulowane prawnie?

    jesli gosc jest przedsiebiorca (tzn. jesli sprzedaz miala charakter
    konsumencki), to oswiadczenie nie okreslajace obowiazkow gwaranta nie jest
    gwarancja.

    wtedy pozostaja uprawnienia niezgodnosci z umowa

    jesli stosunek niekonsumencki - to tak jak pisal KAM, lecz pamietaj ze jest
    jeszcze rekojmia.
    p.
    W,