  • 11. Data: 2011-04-10 15:32:39
    Temat: Re: Kto odpowiada (majątkiem) za błędy rodziców i jak się uchronić?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/10/2011 5:58 AM, to wrote:
    > begin witek

    > To na jakiej zasadzie zostanie określona wartość tego? Jeśli czegoś nie
    > da się sprzedać, to zasadniczo nie ma wartości...

    na pewno?

    jestem twoim bratem i własnie odziedziczyłem 1/4 chałupy wartej 400 tys,
    w której ty mieszkasz.

    To sprzedaj to teraz. Zalóżmy, że pozostałych właścicieli na kupno nie stać.
    A mi właśnie wierzyciele wsiedli na kasę do wysokosci 100 tys.

  • 12. Data: 2011-04-10 15:38:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

> [...]
    >
    > To sprzedaj to teraz. Zalóżmy, że pozostałych właścicieli na kupno nie
    > stać. A mi właśnie wierzyciele wsiedli na kasę do wysokosci 100 tys.

    To, że nieruchomość (niezamieszkała) jest warta 400 tys. nie oznacza, że
    jej zamieszkała 1/4 jest warta 100 tys...

    Poważnie biegli tak to idiotycznie wyliczają?

  • 13. Data: 2011-04-10 15:54:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/10/2011 10:38 AM, to wrote:
    > begin witek

    > To, że nieruchomość (niezamieszkała) jest warta 400 tys. nie oznacza, że
    > jej zamieszkała 1/4 jest warta 100 tys...
    >
    > Poważnie biegli tak to idiotycznie wyliczają?

    nie załapałeś

    ja mam swoja chate, a ty mieszkasz z rodzicami i dwójką pozostałego
    rodzeństwa i ich długiem w ich chacie.
    I nagle rodziców nie ma.
    ja w spadku dostaję 1/4 chaty i 1/4 długu. Ty do spółki z rodzeństwem
    3/4 chaty i 3/4 długu.

    I 1/4 długu muszę spłacić, ale 1/4 chaty spieniężyć nie mogę.

  • 14. Data: 2011-04-10 21:55:34
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > nie załapałeś

    Ależ tak. :-)

> [...]
    > 3/4 chaty i 3/4 długu.
    >
    > I 1/4 długu muszę spłacić, ale 1/4 chaty spieniężyć nie mogę.

    Więc pytam po raz drugi, na jakiej zasadzie biegły ocenia wartość,
    czegoś, czego sprzedać się nie da? Fakt, że cała nieruchomość jest warta
    x nie musi przecież oznaczać, że 1/4 tej nieruchomości jest warte 1/4 x.
    W normalnym świecie wartość danej rzeczy ocenia się na podstawie tego, za
    ile tą rzecz można sprzedać. Czy w świecie sądowym jest jakoś inaczej i
    biegły może sobie wyznaczyć wartość z sufitu, na podstawie jakichś
    nonsensownych operacji matematycznych?

  • 15. Data: 2011-04-11 02:42:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/10/2011 4:55 PM, to wrote:
    > begin witek

    > Ależ tak. :-)

    > Więc pytam po raz drugi, na jakiej zasadzie biegły ocenia wartość,
    > czegoś, czego sprzedać się nie da?

    a co ma możliwość sprzedaży czegos do wyceny wartości tegoż.?

    reszte sobie darowałem bo jest bez sensu.

  • 16. Data: 2011-04-11 08:22:40
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 00:15:53 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Odrzucasz spadek i masz w nosie ich majątek
    >
    > W razie ich zgonu odrzucić spadek lub przyjąć go z dobrodziejstwem
    > inwentarza.

    A nie pomyślałeś że może będzie chciał mieć dziecko/dzieci nasz pytający?
    Bo jeżeli będzie chciał mieć potomstwo, to Twoja "rada" jest o kant dupy
    potłuc.
    ABSOLUTNIE nie powinien wtedy robić "odrzucenia spadku"!!!

  • 17. Data: 2011-04-11 08:27:41
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 10 Apr 2011 01:07:22 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Meh - wystarczy pokój zamykany na klucz.

    ??

    > Nawet jeśli drzwi symboliczne -
    > formalnie jest niedostępny dla innych lokatorów, zatem komornik ich
    > ścigający też nie może tam się wpychać, bo będzie odpowiadał za włamanie.

    A to ten pokój ma inny adres - czy tak?
    Z tym włamaniem to pojechałeś ostro po bandzie ... :))))
    Komornik i włamanie...hahahhaha :))))

  • 18. Data: 2011-04-11 08:37:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2011 10:22, Kamil pisze:

    > A nie pomyślałeś że może będzie chciał mieć dziecko/dzieci nasz pytający?
    > Bo jeżeli będzie chciał mieć potomstwo, to Twoja "rada" jest o kant dupy
    > potłuc.

    Primo: czytaj wątek od początku do końca (przegapiłeś kwestię dzieci).
    Secundo: dzieci wtedy (jako niepełnoletni) z automatu (ustawa)
    dziedziczą "z dobrodziejstwem inwentarza".

  • 19. Data: 2011-04-11 08:49:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.04.2011 10:27, Kamil pisze:

    > ??

    Które słowo jest dla ciebie za trudne? Może "klucz"?

    > A to ten pokój ma inny adres - czy tak?

    Nie ma znaczenia - ważne, że jest to pomieszczenie wydzielone
    niedostępne dla innych lokatorów a zatem przedmioty tam znajdujące się
    nie są w ich posiadaniu.

    > Z tym włamaniem to pojechałeś ostro po bandzie ... :))))
    > Komornik i włamanie...hahahhaha :))))

    Komornik nie może wyłamywać drzwi.

  • 20. Data: 2011-04-11 09:24:02
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin witek

    > a co ma możliwość sprzedaży czegos do wyceny wartości tegoż.?

    LOL! Zetknąłeś się kiedyś z podstawami ekonomii?