  • Data: 2005-03-13 23:23:01
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "felicja" <c...@r...ca> napisał w wiadomości
    news:203Zd.2326$I16.2085@trndny03...

    > Co to znaczy "stosowny"? Zeby byl "stosowny", to musi byc UZASADNIONE
    > podejrzenie. To juz zmienia sytuacje.

    Uzasadnione podejrzenie zawsze musi być. Nakaz, to tylko administracyjne
    potwierdzenie tego, ze prokurator uważa, ze jest uzasadnione.

    > ROTFL
    >
    > To twierdzenie zaklada ze:
    >
    > 1. osoba wie co jest w domu (wlaczajac co przyniosl dzieciak pol godziny
    > wczesniej).

    Jaka osoba? Policjant, czy przeszukiwany? Bo jak przeszukiwany, to nie
    rozumiem o co Ci chodzi. Jak nie wie, ze dzieciak fanty przyniósł, to powie,
    ze nie ma, a policjant znajdzie. W czym problem?

    > 2. Jaka jest kwalifikacja prawna wszystkiego wg stanu na chwile zadania
    > wydania.

    Jaka kwalifikacja prawna? I czego wszystkiego? Ja idę po kradzione radio. Z
    punktu widzenia realizacji przeszukania, nie ma większego znaczenia, czy
    radio pochodzi z kradzieży, rozboju, włamania czy oszustwa.

    > 3. Mozna pogwalcic wszelkie prawa obywatela dla jego wlasnego dobra
    > "przy okazji".

    Z tym wszystkie, to bym polemizował. Przy okazji przeszukania nikt nikogo
    nie gwałci, ani nie bije - a jeśli, to nie ma to nic wspólnego z tym
    przeszukaniem.

    > A gdzie jest uzasadnione podejrzenie ze takowe tam sa lub moga byc?
    > A jezeli nie ma i wiadomo bylo ze nie ma?
    > Na tej zasadzie de facto uniewazniasz ochrone konstytucyjna obywatela w
    > jego wlasnym domu.

    Jej! Aż mi się nie chce po raz któryś tego pisać. Oddziel tę podstawę
    faktyczną przeszukania, jaką jest uzasadnione podejrzenie, od podstawy
    prawnej. To, czy podejrzenie było uzasadnione, czy nie, to zbada prokurator.
    Albo przed przeszukaniem, gdy wyda nakaz, albo po, jeśli z jakiegoś powodu
    nie było czasu jego uzyskać. A tych powodów może multum. Prozaiczny, to
    nieobecność prokuratora - inny prokurator musiał by zapoznawać się z aktami,
    a to daje zwłokę kilkudniową czasem. Jeśli mam informację, ze rzecz jest tu
    i teraz, to nie będę czekał tydzień.