    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto jest odpowiedzialny za legalność oprogramowania?
    Date: Wed, 26 Jul 2006 23:23:54 +0200
    <ea0bb9$qp0$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea0j43$2rm$1@inews.gazeta.pl>
    <ea0o69$ot9$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea0obi$ohn$1@inews.gazeta.pl>
    <ea0qkb$t2m$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea1v31$len$1@inews.gazeta.pl>
    <ea2t09$p5$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea36nb$568$1@inews.gazeta.pl>
    <ea37is$6pr$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea3biv$q4r$1@inews.gazeta.pl>
    <ea3h35$b7c$1@atlantis.news.tpi.pl> <ea4jd4$2cp$1@inews.gazeta.pl>
    <ea5cq6$873$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea5cs6$pgq$1@inews.gazeta.pl>
    <ea61ob$mj1$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea78r7$i8v$4@inews.gazeta.pl>
    <ea8gn3$j31$1@nemesis.news.tpi.pl> <ea8ifc$mn0$1@kastor.ds.pg.gda.pl>

    Użytkownik "MiKeyCo" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ea8ifc$mn0$1@kastor.ds.pg.gda.pl...

    > Obecnie więcej oprogramowania jest rozpowszechniana w sposób, w którym
    > niemożliwe jest złamanie polskiego pa. I w profesjonalnej firmie
    > zatrudniającej, dajmy na to, 20 profesjonalnych programistów powinien być
    > pracownik lub ich kilku oddelegowany wyłącznie do doinstalowywania dodatkowego
    > softu i konfiguracji stacji.

    I doszedłeś do tego samego, o czym pisałem chyba w pierwszym poście tutaj.
    Właściciel firmy powinien albo się sam znać na tym, albo powierzyć pieczę
    osobie, która się zna. Poza tym spokojnie można wprowadzić odpowiednie
    mechanizmy i zabezpieczenia, tak, że jeśli nawet nie uda się zablokować
    możliwości zainstalowania pirackiego oprogramowania, to możliwe będzie ustalenie
    sprawcy. Wówczas nikt do właściciela firmy pretensji mieć nie będzie.

    Natomiast próba obrony polegająca na tym, że właściciela g... obchodzi co jest w
    komputerach, bo przecież sam tego nie instalował, a przynajmniej dowieść tego
    nie sposób bardzo szybko doprowadzi do katastrofy w postaci zarzutów i wyroku.