  • 1. Data: 2013-08-28 18:30:56
    Temat: Kto jest mi winien pieniądze?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Firma A jest mi winna pewną kwotę. Wysokość długu bardzo szybko
    rośnie z każdym dniem.

    Jest też firma B, która bardzo mocno ociągała się z wysłaniem
    dokumentów firmie A, by ta mogła się ze mną rozliczyć. Firma B
    została przeze mnie poinformowana o konieczności wysłania tych
    dokumentów w najszybszym możliwym terminie. Jednakże ich nie
    wysłała. Dopiero po dwukrotnym przypomnieniu to zrobiła.

    Firma B nie miała, prawdopodobnie, żadnego obowiązku wysyłania.
    Możliwe, że było to grzecznościowe i za jakimś porozumieniem
    między firmami, w końcu ich wytworzenie kosztowało.

    Firma A mogła mieć świadomość, że wysłanie dokumentów może trwać
    długo, choć ich wytworzenie przez nią samą, ledwo kilka dni.
    Zostałem poproszony żeby to firma B jednak wysłała gotowe
    dokumenty. Nagranie mam :-)

    Zapisy umowy odnoszą się do firmy A. Ta jednak może wypiąć się na
    mnie i zwalić opóźnienie czy to na mnie, czy to na firmę B.
    Roszczenie jest związane z długością terminu zwrotu pieniędzy,
    więc każdy dzień zwłoki firmy B powoduje straty których
    wyrównania będę żądał od firmy A.

    Najprawdopodobniej będę musiał dochodzić przed sądem swoich
    roszczeń. I tu pytanie: od kogo?
    To że firma A chciała po taniości uzyskać dokumenty, ale jej nie
    wyszło, nie jest moim problemem. Chyba. Tzn. jest - nie mam
    pieniędzy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 2. Data: 2013-08-28 19:06:40
    Temat: Re: Kto jest mi winien pieniądze?
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Firma A jest mi winna pewną kwotę.

    > Najprawdopodobniej będę musiał dochodzić przed sądem swoich roszczeń. I
    > tu pytanie: od kogo?

    Sam sobie odpowiedziałeś powyżej. Przecież nie możesz dochodzić od
    kogoś, kto nie ma wobec Ciebie zobowiązań. Możliwe, że firma A później
    będzie dochodzić od B, ale to już nie Twój problem.

    --
    Krzysztof

  • 3. Data: 2013-08-28 20:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > To że firma A chciała po taniości uzyskać dokumenty, ale jej nie
    > wyszło, nie jest moim problemem. Chyba. Tzn. jest - nie mam

    Opis taki zeby nic nie powiedziec, ale wydaje sie, ze ty jako kontrahet
    firmy A nie musisz sie zajmować jej podwykonawcami czyli kontaktami firmy A
    z firmą B.
    No chyba ze "diabeł tkwi w szczegolach twoich zaleznosci z firmą B".

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 4. Data: 2013-08-28 22:23:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Aug 2013 18:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > z firmą B.
    > No chyba ze "diabeł tkwi w szczegolach twoich zaleznosci z firmą B".

    Na przyklad to kolega jest podwykonawca A, a B jakos nie chce
    protokolow odbioru przygotowac :-)

    J.

  • 5. Data: 2013-08-28 22:34:37
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Budzik napisał(a) :

    > Opis taki zeby nic nie powiedziec,

    :-)
    Nakreśliłem ogólne zależności - kto, komu, co.

    > ale wydaje sie, ze ty jako kontrahet
    > firmy A nie musisz sie zajmować jej podwykonawcami czyli kontaktami firmy A
    > z firmą B.
    > No chyba ze "diabeł tkwi w szczegolach twoich zaleznosci z firmą B".

    Szczegóły zależności z B przestały obowiązywać. Tak magicznie -
    pstryk i jest już A. To był nie ten przedział kompetencji. Choć
    firmy identyczne - konkurencyjne.
    Niepokoiła mnie tylko sprawa, generującej koszty, sporek zwłoki
    czasowej przez zaniedbanie(?) firmy B.

    Kiedyś, w przyszłości, za rok, czy dwa - patrząc optymistycznie, jak
    sprawa się wyjaśni, to się podzielę.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 6. Data: 2013-08-29 16:27:35