  • 11. Data: 2006-09-03 15:40:53
    Temat: Re: Ksiazeczka oplat za RTV
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > 1. Odłączoną, czyli
    >
    > a) zdemonotowaną w sposób trwały czyniący wieżę niezdatną do słuchania
    > radia,
    > b) czy też odłączoną, ale w każdej chwili można ją podłączyć i słuchać
    > radia.

    c) Antena jest nie podłączona, programy są nie ustawione, a samo
    ustawienie wieży uniemożliwia podłączenie anteny bez odsuwania szafy
    (patrz uwaga końcowa)

    > W wersji b) masz już spory zaległy abonament.

    To nie jest abonament tylko haracz.

    > 2. Co to znaczy telewizor jako taki? To masz, czy nie masz?

    Nie mam żadnego odbiornika w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór
    programu. W związku z tym na podstawie Art. 48 ust. 2 ustawy o
    radiofonii i telewizji nie można domniemywać, że tych odbiorników używam
    - ergo (na podstawie art.48 ust 1) nie można ode mnie pobierać haraczu RTV.

  • 12. Data: 2006-09-03 15:41:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    WOJSAL wrote:

    > Jesli nasz parlament stanowi takie prawo, to w interesie
    > narodu jest rozpedzic towarzystwo na n-stron swiata.

    Oj, uważaj, bo to brzmi jak nawoływanie do obalenia ustroju - a na to
    jest kodeks karny ;->

  • 13. Data: 2006-09-03 22:35:49
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > c) Antena jest nie podłączona, programy są nie ustawione, a samo
    > ustawienie wieży uniemożliwia podłączenie anteny bez odsuwania szafy
    > (patrz uwaga końcowa)

    Ale urządzenie jest sprawne i po podłączeniu i ustawieniu umożliwia odbiór?
    Sorry, ale żebyś potem nie płakał.

    > To nie jest abonament tylko haracz.

    Jak zwał tak zwał.

    > Nie mam żadnego odbiornika w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór
    > programu.

    Jak wyżej.
    To że go nie podłączyłeś i nie ustawiłeś nie oznacza, że odbiornik nie
    jest w stanie uniemożliwiającym odbiór programu.
    Natychmiast nie musi oznaczać jednej sekundy ani pstryknięcia pilotem.

    W związku z tym na podstawie Art. 48 ust. 2 ustawy o
    > radiofonii i telewizji nie można domniemywać, że tych odbiorników używam
    > - ergo (na podstawie art.48 ust 1) nie można ode mnie pobierać haraczu RTV.

    Może ja jestem nieświeży, ale rozdział 7 jest uchylony.

  • 14. Data: 2006-09-03 23:37:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Ale urządzenie jest sprawne i po podłączeniu i ustawieniu umożliwia odbiór?

    Wiesz, teoretycznie wieża rozmontowana na kawałki i zamknięta w piwnicy
    pudłach jest możliwa do użycia - wystarczy ją "tylko" zmontować.

    Albo telewizor rozłożony na czynniki pierwsze.

    Ustawa wyraźnie mówi - sprzęt musi być w stanie umożliwiającym
    _natychmiastowy_ odbiór. Nie mam żadnego sprzętu pozwalającego na
    _natychmiastowy_ odbiór programu.

    > Sorry, ale żebyś potem nie płakał.

    ROTFL

    Weź mnie nie osłabiaj :)

    Na szczęście nie przeszła propozycja tych naciągaczy, żeby "abonament"
    był pobierany od każdego, kto korzysta z prądu o ile nie udowodni braku
    posiadania odbiornika (ciekawe, jak sobie wyobrażali udowadnianie
    nieposiadania... poprzez zgodę na okresowe rewizje, w tym osobiste? ;) )

    Tak więc trzeba najpierw udowodnić, że ktoś posiada sprzęt przystosowany
    do odbioru programów RTV, a następnie udowodnić, że jest on w stanie
    pozwalającym na _natychmiastowy_ odbiór tychże programów.

    Jak sobie wyobrażasz to w praktyce?

    [ciach]

    > Jak wyżej.
    > To że go nie podłączyłeś i nie ustawiłeś nie oznacza, że odbiornik nie
    > jest w stanie uniemożliwiającym odbiór programu.

    Dlaczego gubisz słowo "natychmiastowy"?

    > Natychmiast nie musi oznaczać jednej sekundy ani pstryknięcia pilotem.

    Wiesz, jak dla mnie czas powyżej kilku minut to już nie jest "natychmiast".

    Rozumując w twój sposób bateryjka, głośnik, rdzeń ferrytowy, trochę
    drutu i parę innych części to też radioodbiornik - w końcu ktoś obeznany
    choć trochę z elektroniką w ciągu maksymalnie pół godziny będzie w
    stanie zmontować prymitywny radioodbiornik.

    > W związku z tym na podstawie Art. 48 ust. 2 ustawy o
    >
    > Może ja jestem nieświeży, ale rozdział 7 jest uchylony.

    Oj, przenieśli to do nowej ustawy, ale treść jest taka sama.

    Będzie to Art. 2 ustawy o opłatach abonamentowych. Ustępy - te same.

  • 15. Data: 2006-09-04 00:14:37
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:ij5ss3-asi.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > choć trochę z elektroniką w ciągu maksymalnie pół godziny będzie w
    > stanie zmontować prymitywny radioodbiornik.

    O zgrozo - najprostszy radioodbiornik AM to nawet bateryjki nie
    potrzebuje :)
    Aby słuchać radia przez słuchawkę wystarczająca jest energia uzyskana w
    postaci fal radiowych z anteny.

  • 16. Data: 2006-09-04 00:53:26
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Wiesz, jak dla mnie czas powyżej kilku minut to już nie jest "natychmiast".

    Akurat nie twoje zdanie sie będzie liczyło w momencie kiedy przyjdzie ci
    płacić.

    Ciekawe czy też będziesz taki wojowniczy, czy raczej będziesz siedział
    grzecznie i potulnie, a wojownika udawał znowu w internecie.

  • 17. Data: 2006-09-04 02:04:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > O zgrozo - najprostszy radioodbiornik AM to nawet bateryjki nie
    > potrzebuje :)
    > Aby słuchać radia przez słuchawkę wystarczająca jest energia uzyskana w
    > postaci fal radiowych z anteny.

    Przynajmniej w pewnej odległości od nadajnika :)

  • 18. Data: 2006-09-04 02:06:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Akurat nie twoje zdanie sie będzie liczyło w momencie kiedy przyjdzie ci
    > płacić.

    Swoje zdanie potrafię uzasadnić - w przeciwieństwie do ciebie.

    > Ciekawe czy też będziesz taki wojowniczy, czy raczej będziesz siedział
    > grzecznie i potulnie, a wojownika udawał znowu w internecie.

    Wituś... Ty się w kruku zatrudnij albo innym takim szajsie - skoro
    lubisz bajkami ludzi straszyć...

  • 19. Data: 2006-09-04 03:52:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Swoje zdanie potrafię uzasadnić - w przeciwieństwie do ciebie.

    Nie bądź śmieszny.
    Uzasadniać sobie możesz, tylko nikt cię słuchał nie będzie
    Jedno tylko cię ratuje. Nikt ci do domu nie wejdzie, żeby ten twój
    telewizor obejrzeć.

    > Wituś... Ty się w kruku zatrudnij albo innym takim szajsie - skoro
    > lubisz bajkami ludzi straszyć...

    Moja rada.
    Nie dawaj rad innym jeśli nie masz bladego pojęcia co robisz.
    Po prostu ktoś cię posłucha i będzie go to słono kosztowało.
    A ty oczywiście wykręcisz się sianem i powiesz, że było wiedzy z grup
    dyskusyjnych nie czerpać.
    Więc nie wciskaj innym ciemnoty, że jak zasłonisz gniazdo szafą to
    abonamentu płacić nie musisz.

  • 20. Data: 2006-09-04 07:17:15
    Temat: Re: Ksiazeczka oplat za RTV - PODATEK
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > To nie jest abonament tylko haracz.

    To nie jest ani abonament, ani haracz tylko zwykły ustawowy PODATEK. Od
    posiadania odbiornika. "Opłata klimatyczna" też jest podatkiem. "Taca" w KK
    też jest podatkiem. IMHO powinno się ustawowo zabraniać nazywania podatków w
    inny sposób. Tak samo jak margaryny masłem a piwa dla młodzieży "coolerem".