    From: "Van Tommy" <t...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kruk chce mojego dekodera - ciąg dalszy...
    Date: Thu, 9 Oct 2003 13:53:51 +0200

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał

    > [Wierzyciel], może od razu złożyć pozew, wtedy o roszczeniu dowiesz
    > się albo z nakazu, jeśli będą podstawy do jego wydania, albo zostanie Ci
    > doręczony pozew. Na pewno nie zwykłą pocztą. Proste?

    Owszem, ale pozostaje jeszcze do rozważenia art. 101 k.p.c. Jeżeli pozwany
    uzna roszczenie (tzn. nie zaskarży otrzymanego nakazu w przepisanym trybie)
    i oświadczy, że pierwszy raz to widzi, a powód nie udowodni, że pozwanego do
    spełnienia świadczenia wzywał, to zwrot kosztów winien przysługiwać
    pozwanemu.
    Chyba że się mylę (bo akurat ze 101 k.p.c. nigdy nie miałem do czynienia).
    Pozdrawiam,
    T.