  • 11. Data: 2005-11-06 23:12:30
    Temat: Re: Kraweznik miedzy jezdniami
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Sun, 06 Nov 2005 22:18:42 +0100, Artur Golanski napisał(a):

> [...]

    (...)

    > Tu mamy raczej do czynienia z przecięciem dróg wewnętrznych.

    A co ja takiego powiedzialem? Jakie by one nie byly (byle tego samego typu
    ... np. droga twarda z droga twarda, gruntowa z gruntowa etc.) stanowia
    skrzyzowanie zgodnie z definicjami zawartymi w KD. Sa przecieciem drog w
    jednej plaszczyznie (o ile w naszych krajowych warunkach droga ma w ogole
    ksztalt zblizony do wycinka plaszczyzny :P)? Sa. Ani jedna ani druga nie
    jest droga twarda (najwyzej poltwarda bo sa wykonane z polbruku :) ).
    Stanowia zatem skrzyzowanie jako drogi o jednakowym 'stopniu twardosci' ...
    czy jakby tego nie nazwac.

  • 12. Data: 2005-11-06 23:14:43
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2005 00:12:30 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

> [...]
    > jest droga twarda (najwyzej poltwarda bo sa wykonane z polbruku :) ).
    > Stanowia zatem skrzyzowanie jako drogi o jednakowym 'stopniu twardosci' ...

    Ew. jesli ten dojazd jest krotszy niz 20 metrow nie bedzie klasyfikowany
    jako droga (a wtedy nie bedzie skrzyzowania) ... ale o tym poki co nic nie
    wiemy.

  • 13. Data: 2005-11-06 23:25:09
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2005 00:14:43 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Ew. jesli ten dojazd jest krotszy niz 20 metrow nie bedzie klasyfikowany
    > jako droga (a wtedy nie bedzie skrzyzowania) ... ale o tym poki co nic nie
    > wiemy.

    Sam sie zamotalem z tej poznej pory :P Powyzej 20m. dlugosci to jest droga
    twarda (po spelnieniu warunkow nawierzchni). Nie zmienia to faktu ze do
    drogi twardej zalicza sie droge brukowa powyzej 20m.

    Art.2.10
    skrzyzowanie - przeciecie drog (...) nie dotyczy przeciecia, polaczenie lub
    rozwidlenia, drogi twardej z droga gruntowa lub stanowiaca dojazd do
    obiektu znajdujacego sie przy drodze.

    A tu mamy same dojazdy wiec definicja dotyczy przykladu ... nie, ide spac
    ... paragrafy zle na mnie dzialaja.

    Dobranoc
    Jasko Bartnik

  • 14. Data: 2005-11-07 08:49:00
    Od: Dani <dani_33@_NOSPAM_gazeta.pl>

    Jesli to nie jest np. wyjazd z parkingu/posesji i nie ma znakow, to trzeba
    traktowac jak normalna droge.

  • 15. Data: 2005-11-07 09:23:02
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Trudno powiedzieć, co się wydawało projektantom, ze będzie oznaczać ów
    > krawężnik,

    A nie przyszło nikomu do głowy, że być może akurat ta droga była układana
    nieco później i żeby póki co polbruk się nie osuwał, to ułożyli krawężnik. A
    potem po prostu nie zdejmowali go i położyli dalej dróżkę....
    Kurcze, ludzie to lubią sobie utrudniać życie i na siłę szukają dziury w
    całym... :-)))))

  • 16. Data: 2005-11-07 15:40:49
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >A co ja takiego powiedzialem?
    Nic ;-) Tylko napisałeś "skrzyżowanie", co jest nieprawdą !

    >gruntowa z gruntowa etc.) stanowia skrzyzowanie
    >zgodnie z definicjami zawartymi w KD.
    Nie znam definicji w KD, natomiast wg def. nas obowiazującej (prawo o
    ruchu drogowym [PoRD]) przecięcie gruntowej z dowolną drogą NIE jest
    skrzyżowaniem.

    >Stanowia zatem skrzyzowanie jako drogi o jednakowym 'stopniu twardosci' ...
    J.w. ten sam 'stopień twardości' to za mało, aby było to skrzyżowanie.
    Podsumowując - czytaj dokładnie przepisy prawa jeśli chcesz zbierać
    głos, bo naprawdę 'motasz' sie sromotnie i piszesz korektę do korekty,
    a która i tak trzeba poprawić.

    Artur Golański

  • 17. Data: 2005-11-07 18:45:11
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Mam takie pytanko : jest krzyzowka dwoch drog przecinajacych sie pod katem

    Troche uszczegolowie : ta jedna z odnog prowadzi do parkingu przy sklepie,
    pozostale do parkingow przy blokach. Ale ..... napisalem to w takim
    kontekscie : jest u nas jedna 'nietypowa krzyzowka'. Mianowicie od prostej
    drogi, odbiega w lewo druga. Glowna jest asfaltowa, a ta w lewo z polbruku.
    Ale pomiedzy nimi jest taki wlasnie kraweznik. Przed ta krzyzowka stoi znak
    : zakaz skretu w lewo. No i policja powiedziala jasno : ten znak nie dotyczy
    tego skrzyzowania a nastepnego !! Gdyz tam jest ten kraweznik i to nie jest
    droga tylko cos tam cos tam itp

    Fantom

  • 18. Data: 2005-11-07 19:46:34
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 07 Nov 2005 16:40:49 +0100, Artur Golanski napisał(a):

    > Nie znam definicji w KD, natomiast wg def. nas obowiazującej (prawo o
    > ruchu drogowym [PoRD]) przecięcie gruntowej z dowolną drogą NIE jest
    > skrzyżowaniem.

    Nie chce Cie martwic ale sie mylisz :

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię,
    ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez
    takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub
    stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze,

    2) droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej, betonowej,
    kostkowej, klinkierowej, brukowcowej, tłuczniowej lub żwirowej oraz z płyt
    betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni przekracza
    20 m; inne drogi są drogami gruntowymi,

    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza,
    chodnika, drogi (ścieżki) dla pieszych lub drogi (ścieżki) dla rowerów,
    łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego
    pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy
    wierzchem lub pędzenia zwierząt,

    Wnioski :
    Ad 1) Droga gruntowa jest droga (jakby moglo byc inaczej ... ale lepiej byc
    precyzyjnym)
    Ad 2) Droga gruntowa nie jest droga twarda
    Ad 10)dwie drogi gruntowe (czyli drogi z pkt. 1), przecinajace sie na
    jednym poziomie stanowia skrzyzowanie o ile nie sa przecieciem drogi
    twardej z gruntowa ... a z pkt.2 wiemy ze nie sa.

    Podsumowanie : dwie drogi gruntowe stanowia skrzyzowanie.

  • 19. Data: 2005-11-07 19:53:42
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2005 19:45:11 +0100, Fantom napisał(a):

> [...]
    > tego skrzyzowania a nastepnego !! Gdyz tam jest ten kraweznik i to nie jest

    Droga brukowa (nie znalazlem definicji polbruku) powyzej 20 metrow jest
    droga twarda tak jak i asfaltowa. Ale chyba wiem o co chodzi - postaram sie
    zrobic zdjecie czegos takiego bo u mnie tak wyglada wjazd na osiedle - na
    osiedlu jest kostka brukowa oddzielona kraweznikiem od drogi publicznej,
    asfaltowej. Nie zmienia to faktu, ze u mnie osiedle opatrzone jest
    odpowiednim znakiem, przez co takie przeciecie drog nie jest skrzyzowaniem.

  • 20. Data: 2005-11-07 20:24:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    > kostka brukowa oddzielona kraweznikiem od drogi publicznej,
    Nawierzchnia kostkowa wyczerpuje definicję drogi twardej.

    >mnie osiedle opatrzone jest odpowiednim znakiem,
    Jakim znakiem ?

    >przez co takie przeciecie drog nie jest skrzyzowaniem.
    Z powodu ? Czy osiedle jest "obiekt znajdującego się przy drodze" ?
    Osobiście nie sądzę i dla mnie droga wyjazdowa z osiedla stanowi
    skrzyżowanie.

    Artur Golański