    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kradzieże w pracy i prawie przyłapany
    Date: Tue, 21 Aug 2007 13:34:37 +0200

    Patrze, patrze a tu S. porozsypywal nastepujace haczki:
    > nierozumiem,
    > jaka zła umowa?
    > korzystamy z biura rachunkowego, oni wystawiają za nas te umowy
    > i jedyny warunek zatrudnienia tej osoby na umowę zlecenie to to, że musi to
    > być student
    > poniżej 29 roku życia.

    1) Po pierwsze nie 29 a 26.
    2) Po drugie - jesli wykonywana praca spelnia odpowiednie warunki (jakie
    to poszukasz w necie, w archiwum tej grupy i pl.praca.dyskusje - np
    czynnosc wykonywana ciagle pod nadzorem zleceniodawcy, w okreslonych
    przez niego godzinach, w jego biurze itp) to mozna wystapic do sadu
    pracy o ustanowienie stosunku pracy (mozliwe konsekwencje dla Ciebie -
    kara/mandat, koniecznosc zaplaty zaleglych skladek, urlopy, platne
    zdrowotne itp). Wiem, wiem, wiele firm zatrudnia studentow na podstawie
    umow cywilno-prawnych - firmom sie to oplaca (nizsze koszty, nie ma
    problemu z pozbyciem si delikwenta), studentom tez (jesli pracodawca
    powie ze moze dac 2k brutto to na umowie-zlecenie dostana wiecej niz na
    umowie o prace) i jakos sie to kreci. Ale prawo jest prawem i jak
    student sie pogniewa to moze napsuc troche krwi

    --
    badzio