  • Data: 2007-08-21 13:58:41
    Temat: Re: Kradzieże w pracy i prawie przyłapany
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:faefcm$t8n$1@news.onet.pl S. <...@n...org> pisze:

    > Przypomnę że ta osoba nie miała żadnej umowy o pracę tylko co miesiąc
    > wystawialiśmy nową umowę zlecenie
    > od około roku.
    > Powiedzcie mi, co wg Was powiniennem zrobić.
    > Iść na ugodę i dać to co ona chce.
    > Czy mam więcej do stracenia gdy postawię na swoim.
    > Czy to ja jestem tym złym i mam sprawę przegraną.
    > Doradźcie coś.

    To zależy głównie od tego, czy ma ona szansę udowodnić, że ją oszukiwałeś
    zatrudniając na seryjne umowy-zlecenia, podczas gdy charakter pracy spełniał
    kodeksowe przesłanki stosunku pracy. Ustaleniem tego zajmie się sąd pracy.
    Spowodowanie kontroli przez uprawnione organy jest raczej łatwe i ja bym ci
    tego na miejscu tej pani absolutnie nie odpuścił. Jeśli masz wszystko OK, to
    tylko się troche podenerwujesz.
    Natomiast cywilnie może cię skarżyć zawsze i o co zechce, będzie musiała
    przedstawić dowody.
    Znasz stan faktyczny i sam musisz zdecydować jaki wariant postępowania
    wybrać.

    --
    Jotte