eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKoszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie] › Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
  • Data: 2009-12-10 21:48:59
    Temat: Re: Koszty reklamacji i niezgodność towaru z umową [allegro] [długie]
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-12-2009 o 22:34:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ...IMO z tym nic nie zrobisz.
    > Nie ma regulacji ustanawiającej *nakaz* wysyłania dowodu sprzedaży.
    > Oczywiście AFAIK :) (ale temat był nieraz na .prawo.podatki, znany
    > jest tylko jeden "dookólny" wyjątek dla umów telekomunikacyjnych).

    OK, poszukam.

    > Napisz jeszcze, jak płaciłeś.

    Przelewem bankowym, przed wysyłką oczywiście.

    > Bo jest podejrzenie, że nie miał obowiązku wystawienia paragonu!

    Na aukcji było, że dołącza paragon lub na życzenie fakturę VAT. Ja
    stwierdzam jedynie, że paragonu nie dostałem (a o fakturę nie prosiłem).

    > (tak, przy "wiarygodnie archiwizowanym" płaceniu na konto bankowe
    > jest zwolnienie z kasy fiskalnej - całkiem sensowne i przedmiotowe,
    > znaczy można korzystać nawet jak się ma kasę z innych powodów).

    Szczerze mówiąc, średnio to rozumiem, a jeszcze mniej się znam -
    sprzedawca może nie fiskalizować sprzedaży a rozliczać się z US przez
    jakieś raporty bankowe? Jak rozróżni wartość sprzedaży od kosztów wysyłki?

    --
    Marcin Majchrzak