  • 1. Data: 2003-04-04 12:41:56
    Temat: Koszty postępowania sądowego
    Od: Piotrek <p...@l...com>

    Witam,

    Może ktoś będzie mi mógł pomóc.
    Co to są "koszty postępowania sądowego w/g norm przepisanych" i jak je
    oszacować?
    Złożyłem do sądu pozew cywilny przeciwko szpitalowi.
    Dostałem wezwanie z wyznaczonmym terminem rozprawy oraz pismo od
    pozwanego szpitala,
    w którym domaga się on odrzucenia pozwu, oraz zasądzenia na jego
    (szpitala) rzecz kosztów postępowania
    sądowego w/g norm przepisanych.

    O co może chodzić? Ile będę musiał zapłacić, jeśli sprawę przegram?

    Dodam, że złożyłem do sądu wniosek o umożenie kosztów sądowych i w
    rezultacie miałem obniżoną opłatę za wpis.

    Pozdrawiam,

    Piotr.

  • 2. Data: 2003-04-06 12:01:28
    Temat: Re: Koszty postępowania sądowego
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Pussy wrote:
    > Koszty postępowania sądowego, to sa koszty ponoszone przez sąd w związku z
    > prowadzeniem pana postepowania.

    niekoniecznie przez sąd..
    koszty procesu obejmują koszty sądowe, koszty działania pełnomocnika,
    koszty działania strony
    z zasadzie pokrywa je strona przegrywająca

    KG

  • 3. Data: 2003-04-07 11:24:53
    Od: "Pussy" <i...@w...pl>

    Koszty postępowania sądowego, to sa koszty ponoszone przez sąd w związku z
    prowadzeniem pana postepowania.jeżeli pan zawarł w pozwie klauzulę, że
    szpital musi ponieść te koszty i szpital przegra- sad z pewnością tak
    zasądzi, natomiast będzie gorzej, jesli pan przegra, gdyz strona (w tym
    przypadku szpital) która wygra nie poniesie tych kosztów (gdyż zawiera to w
    swoim sprzeciwie).