  • 1. Data: 2007-10-10 14:51:18
    Temat: Koszty Procesu
    Od: "Adam" <a...@p...edu.pl>

    Pytanie jeszcze jedno:
    we wcześniej opisanych wierzytelnościach jest jedna rzecz, która mnie
    niepokoi: otóż w jednym przypadku przy kwocie głównej rzędu 1700 zł koszty
    procesu wyniosły 30 zł, a w drugim gdzie kwota zobowiązania wynosiła 5200 zł
    koszty procesu wynosiły 1465 zł. Jak to możliwe że jest taka rozbieżność??
    Czy wierzyciel musi mi jakoś tą kwotę udokumentować?

    Adam

  • 2. Data: 2007-10-10 14:55:58
    Temat: Re: Koszty Procesu
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > koszty procesu wynosiły 1465 zł. Jak to możliwe że jest taka rozbieżność??
    > Czy wierzyciel musi mi jakoś tą kwotę udokumentować?

    Wysokość kosztów sądowych jest definiowana w wyroku. Czyli już na
    etapie postępowania sądowego powód wykazał wysokość tych kosztów. Mógł
    oszukać (nie sądzę), ale już nic z tym nie zrobisz, ponieważ zapewne
    wyrok jest prawomocny.

    Pewnie w pierwszym przypadku 30zł to tylko opłata sądowa, a w drugim
    przypadku, oprócz odpowiednio wyższej opłaty sądowej doszły koszty adwokata.

    Wierzyciel nie musi udokumentować tych kwot na etapie postępowania
    egzekucyjnego, podstawą egzekucji jest bowiem prawomocny tytuł
    wykonawczy z zasądzonymi kosztami, a nie jakiś kosztorys.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-12 16:37:33
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 10 Oct
    2007 16:51:18 +0200, Adam zeznał(a):

    > Pytanie jeszcze jedno:
    > we wcześniej opisanych wierzytelnościach jest jedna rzecz, która mnie
    > niepokoi: otóż w jednym przypadku przy kwocie głównej rzędu 1700 zł
    > koszty procesu wyniosły 30 zł,

    opłata sądowa w postępowaniu uproszczonym

    > a w drugim gdzie kwota zobowiązania
    > wynosiła 5200 zł koszty procesu wynosiły 1465 zł. Jak to możliwe że jest
    > taka rozbieżność?? Czy wierzyciel musi mi jakoś tą kwotę udokumentować?

    opłata sądowa (5%) - 260 zł
    adwokat - 1200 zł

    jest o 5 zł za dużo, ale może coś pokręciłeś ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911