  • 1. Data: 2007-10-10 14:40:58
    Temat: Koszty procesu
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    Jakie sa koszty procesu w sprawie windykacyjnej przy kwocie 200 zl
    Dlug wg mnie jest watpliwy, ale rozpoznaje wlasnie czy mam go uznac.
    Stad moje pytanie, bo chce okreslic ryzyko.

    TIA.

  • 2. Data: 2007-10-10 14:47:58
    Temat: Re: Koszty procesu
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Rolli pisze:
    > Jakie sa koszty procesu w sprawie windykacyjnej przy kwocie 200 zl
    > Dlug wg mnie jest watpliwy, ale rozpoznaje wlasnie czy mam go uznac.
    > Stad moje pytanie, bo chce okreslic ryzyko.

    Opłata sądowa - 30zł, oraz 60zł kosztów zastępstwa procesowego, jeśli
    strona przeciwna będzie reprezentowana przez adwokata.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-10 19:39:30
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 10 Pa , 16:47, Liwiusz <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Op ata s dowa - 30z , oraz 60z kosztów zast pstwa procesowego, je li
    > strona przeciwna b dzie reprezentowana przez adwokata.

    Dzieki za info :)

    A czy moga do tego dojsc jakies honoraria dla adwokatow, czy inne
    (zapewne celowo dodane) __koszty__? Zaznaczam, ze z potencjalnym
    wyrokiem sadu nie bede w ogole polemizowal i dlug zasadzony uiszcze od
    razu niezaleznie od tego czy teraz wydaje mi sie on sluszny czy nie.
    Rozumiem, ze w takim wypadku unikne kosztow windykacji? Czy moze sie
    myle?

  • 4. Data: 2007-10-10 19:41:04
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    > Op ata s dowa - 30z , oraz 60z kosztów zast pstwa procesowego, je li
    > strona przeciwna b dzie reprezentowana przez adwokata.

    A czy moga do tego dojsc jakies dodatkowe koszty? Na przyklad wysokie
    prowizje dla adwokatow, czy cos w tym stylu? Moze same koszty
    przygotowania procesu?

  • 5. Data: 2007-10-10 19:44:01
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Rolli napisał(a):

> [...]
    > razu niezaleznie od tego czy teraz wydaje mi sie on sluszny czy nie.
    > Rozumiem, ze w takim wypadku unikne kosztow windykacji? Czy moze sie

    Zasądzonym honorarium dla adwokata - przy takiej wartości przedmiotu
    sporu - będzie właśnie 60zł. Powód może mu zapłacić więcej za usługę,
    ale sąd powinien zasądzić tylko tyle.

    Spłata długu natychmiast po uprawomocnieniu się wyroku spowoduje
    brak dalszych kosztów.

  • 6. Data: 2007-10-10 19:50:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Rolli napisał(a):

    > A czy moga do tego dojsc jakies dodatkowe koszty? Na przyklad wysokie
    > prowizje dla adwokatow, czy cos w tym stylu? Moze same koszty
    > przygotowania procesu?

    Napiszę jeszcze raz: w sprawie o 200zł zasądzony koszt adwokata
    wyniesie 60zł. I choćby adwokat przez pół roku po 6 godzin pisał pozew,
    a od powoda zdarł za to 2 miliony zł, to sąd powinien zasądzić tylko 60zł.

    Z jednym małym wyjątkiem: jeśli sąd uzna, że "jeżeli uzasadnia to
    rodzaj i stopień zawiłości sprawy oraz niezbędny nakład pracy adwokata;
    nie mogą być one wyższe niż sześciokrotne stawki minimalne." (paragraf 2
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
    z dnia 28 września 2002 r.
    w sprawie opłat za czynności adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb
    Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu.")

    Czyli maksymalnie 6 * 60zł = 360zł.

    Jednakże zwykły nakaz zapłaty o 200zł raczej nie będzie uznany za
    powyższą sytuację.

  • 7. Data: 2007-10-10 19:52:13
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Rolli napisał(a):

    > A czy moga do tego dojsc jakies dodatkowe koszty? Na przyklad wysokie
    > prowizje dla adwokatow, czy cos w tym stylu? Moze same koszty
    > przygotowania procesu?

    A możesz opisać sytuację? Może grupowi spece podpowiedzą, czy masz
    szansę wygrać? ;)

  • 8. Data: 2007-10-10 19:55:53
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 10 Pa , 21:52, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:
    > Rolli napisa (a):

    > A mo esz opisa sytuacj ? Mo e grupowi spece podpowiedz , czy masz
    > szans wygra ? ;)

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/cda22a0c54b30b66/e2334907b93702c3?hl=pl#
    e2334907b93702c3

    To sie juz troche ciagnie, ale ja dla zasady nie chcialbym placic tym
    zlodziejom :|

  • 9. Data: 2007-10-11 04:21:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz pisze:
    > Napiszę jeszcze raz: w sprawie o 200zł zasądzony koszt adwokata
    > wyniesie 60zł. I choćby adwokat przez pół roku po 6 godzin pisał pozew,
    > a od powoda zdarł za to 2 miliony zł, to sąd powinien zasądzić tylko 60zł.

    jeszcze mogą być wydatki

    KG

  • 10. Data: 2007-10-11 05:45:01
    Od: Rolli <r...@p...fm>

    On 11 Pa , 06:21, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > jeszcze mog by wydatki

    No wlasnie... Jakie w tej kwestii moga byc koszty? Wszystko co strona
    przedstawi? Czy sa jakies limity?