  • 1. Data: 2007-10-10 14:49:10
    Temat: Prawa autorskie piosenek - czyli dźwiękowe YouTube
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Witam, ogólnie można powiedzieć, że prawa autorskie do piosenek (i innych
    utworów) trwają 70 lat po śmierci twórcy lub 70 lat od pierwszej publikacji
    o ile twórca nie jest znany.

    Więc ogromna ilość piosenek w tym serwisie: http://www.goear.com/ jest
    publikowana z łamaniem praw autorskich, bo jest tu mnóstwo piosenek np.
    Beatlesów ( http://www.goear.com/listen.php?v=47f446e ) i innych
    wykonawców.

    Na przykład ja lubię jedną piosenkę zespołu Boston, wszedłem na google,
    wpisałem tytuł i "listen" i pojawiła się ta strona:
    http://www.goear.com/listen.php?v=a1fb511 (nie zawsze otwiera się od razu)

    Pytam, gdyż myślałem nad uruchomieniem podobnego serwisu po polsku, aby
    można było sobie posłuchać choćby utworów klasyki rocka, mam duże
    możliwości jeśli chodzi o serwery, jednak na dzień dzisiejszy jest to
    możliwe tylko utworów twórców którzy zmarli w 1937 roku. Czy jest może
    jakiś kruczek tak, aby nie łamać prawa (za wyjątkiem umieszczenia serwisu w
    kraju bez uregulowań w tych kwestiach). Bo teoretycznie za upload
    odpowiadają użytkownicy, ja ich poinformuję że nie wolno uploadować treści
    do których nie mają praw, jak na YouTube czy Rapidshare, jednak reagowanie
    na zgłoszenia złamania tych praw, które pewnie będą codziennością, mogą być
    bardzo uciążliwe.

    Natomiast widzę, że np. wrzuta.pl generalnie nie przejmuje się za bardzo:
    http://www.wrzuta.pl/search.php?type=A&words=beatles
    &header_search-submit.x=0&header_search-submit.y=0
    Pierwszy z brzegu:
    http://mariusz00004.wrzuta.pl/audio/yJtDdf3qX9/beate
    ls_-_help
    A tu moja piosenka: