    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Panikę wywołał pierwotny wariant po którym przyszła bardziej zjadliwa
    > delta, a Ty byś chciał w tej sytuacji luzować.

    No przecież wtedy już było widać, że jeśli kogoś izolować to grupę
    ryzyka. A robiono dokładnie odwrotnie. Rozpierdolono gospodarkę,
    edukację i w sumie służbę zdrowia również, bo głupio było powiedzieć, że
    to co robiliśmy jest bez sensu. Więc będziemy to robić dalej, bo co
    prawda bez głębszego sensu, ale coś robić musimy.

    > Ci idący pod prąd niezmiernie rzadko okazują się jednak geniuszami tak
    > jak wałkowany wczesniej dr Pieniążek nie wygląda mi na Einsteina.

    Bo to nawet nie jest kwestia poglądów tych idących pod prąd. Oni zwykle
    mają rację przypadkiem, bo to 95% się myliła. I co - przypadkiem 95% się
    myliła? I tak raz za razem? No dobra - co z tymi szczepionkami - Kviat
    mówi, że były skuteczne i żonyn nie mógł przewidzieć, co się stanie i
    byłoby to szurstwo. A okazało się, że jednak wiedzieliśmy i kupiliśmy
    coś koło sześciu dawek na łba - i co? Okazało się, że jednak wszyscy się
    tego spodziewali i jednocześnie kłamali?

    > Zapewne kazdy (ci głównego nurtu również) ma do zrobienia jakiś biznes
    > twierdząc co twierdzi, ale jednak wydaje mi się bardziej prawdopodobne,
    > że 5% czegos nie ogarnia, jest manipulowana lub manipuluje, niż że to
    > samo dotyczy tych 95% pozostałych.

    Normalnie bym powiedział, że tak. No ale oni mają rację raz za razem. No
    i weź pod uwagę, że jednak firmy mają lobbystów i niczym nadzwyczajnym
    nie jest "korumpowanie" lekarzy "szkoleniami". Tu budżet był większy i
    to, że big farma ma lobbystów w tej sprawie nie jest żadną szurską
    teorią spiskową, jak to się usiłuje przedstawić, tylko oczywistą
    oczywistością.

    > Zgadza się, nie trafili, albo wybrali podejście mniejszego ryzyka gdyby
    > coś poszło bardzo źle. Jakby to wszystko wyglądało gdyby coś nagle
    > zmutowało z poziomem zakażalnosci omikronem i śmiertelnością na poziomie
    > 30% a nie byłoby lockdownów i podobnych?

    Ale eksperci i naukowcy nie są od promowania najbardiej zachowawczej
    wersji. Inaczej nigdy nie polecielibyśmy w kosmos itd. Po prostu
    politycy wybierali sobie tych najbardziej zachowawczych, ich promowali i
    ośmieszano resztą. Jakoś nie mieli problemu żeby promować dwudawkową
    szczepionkę jako skuteczną, mimo że już wtedy było wiadomo, że raczej na
    dwóch się nie skończy czego dowodem są zamówienia na 6 dawek na łba.
    Wtedy jakoś zachowawczy nie byli?

    > To wybieralismy, to na poziomie politycznym bo jak dla mnie publikacje w
    > uznanych czasopismach naukowych są nadal miarodajne.

    To zobacz jak długo przebijała się świadomość, że szczepionka nie
    zapobiega omokronowi. Jeszcze w lutym podawanie danych ze strony z
    uk.gov było szurstwem, do tej pory niektórzy udają że jest skuteczna
    zmieniając definicję skuteczności. Istnieje już "naukowy konsensus" że
    szczepionka przeciw covid19 jest najmniej skuteczną szczepionką w
    historii (0-10% do 20 tygodniach, nawet z busterem?). Znasz drugą
    dopuszczoną do użytku szczepionkę ktura ma zerową skuteczność po
    kwartale? Czy nadal obowiązuje "naukowy konsensus" że coś co obiektywnie
    nie działa jest skuteczne?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1132. Data: 2022-04-22 08:09:16
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.04.2022 o 02:33, Marcin Debowski napisał:

    > Jakie to nieopisane szczęście, czy wręcz może i błogosławieństwo, że
    > trafił się tu genetyk. Tylko co zrobić z tą znacząco większą (3-4
    > rzędy wielkości) grupą genetyków, ba, wirusologów, którzy twierdzą
    > inaczej? Pewnie się nie znają.

    Podawałem przykłady kilku takich co to zmienili nagle zdanie (pomimo
    braku przełomowych odkryć w tych dziedzinach). Z bardziej znanych i
    utytułowanych to Pyrć, ale jak poszukasz znajdziesz więcej. Gdzieś
    widziałem np informację, że miał jakiś udział w tworzeniu remdesviru.
    Jedyny lek od w miarę początku zalecany do leczenia szpitalnego covid -
    jak pokazało życie nieskuteczny, a wręcz szkodliwy (mimo to rząd ciągle
    go kupuje i zaleca w leczeniu covid).

    > Niestety nie ogarniam powyższego, ale mogę Cię zapewnić, że testy które
    > działają na zasadzie, że jak czegoś nie ma to nie ma, ale jak jest to
    > nie ma lub jest to codzienność wielu metod ilosciowych i nadal te metody
    > uważane są za bardzo wartościowe.

    Jeśli znamy ich rzeczywistą skuteczność to tak, ale w statystyce, ale
    nie w diagnozowaniu...

    > Aby nie być gołosłownym, a dodatkowo
    > jako, że widzę jesteś rządny wiedzy i żaden temat Ci pewnie nie straszny
    > to zainteresuj się jak np. radzi sobie z ilościowym pomiarem pierwiasków
    > lekkich (polecam azot) taka do bólu standardowa i bardzo powszechna
    > metoda oparta o pomiar energii elektronów rozproszonych (SEM/EDX lub
    > SEM/EDS).

    tak, ale rozróżniasz pozycje:
    diagnozowanie vs statystyka? To tak jak pogoda i klimat.

    > A inni naukowcy zdaje się mówili inaczej?

    którzy? Bo większość właśnie na początku mówiła podobnie. Bo to jest
    zgodne z naukowym doświadczeniem. Zmienili zdane w ciągu roku
    (niektórzy), część z nich zmieniła zdanie (dostając jakieś posady).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1133. Data: 2022-04-22 08:16:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 22.04.2022 o 01:57, Marcin Debowski napisał:

    > Absolutnie nie. Test, który z dużym prawdopodobieństwem definiuje grupę
    > niezarażonych to bardzo wartościowe narzędzie.

    tak tak i te zarażenia na "czystych" oddziałach w takim razie skąd się
    brały? Na początku tam była dość duża dyscyplina, a jednak się
    pojawiały. Nie było przecież odwiedzin, pacjenci tylko z ujemnym testem,
    personel regularnie badany i odizolowany (siostra bratowej np nie miała
    kontaktu z dzieckiem przez 2 miesiące, bo pracowała w jednoimiennym -
    taki przykład, jak izolowano na początku).

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 1134. Data: 2022-04-22 11:51:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Apr 2022 19:03:58 +0200, Shrek napisał(a):

    > Czyli nie potrafisz wytłumaczyć dlaczego w celu zmniejszenia ilości
    > przypadków hospitalizacji skupiliśmy się na tch co w przytłaczającej
    > większości hospitalizacji nie wymagają.

    No nie potrafię wytłumaczyć, czemu do zarządzania biorą się dyletanci, a
    prawdziwi fachowcy siedzą po niszowych internetach i to nie tylko jeśli
    chodzi o kowida. Jakiś ten świat źle urządzony.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 1135. Data: 2022-04-22 12:00:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 21 Apr 2022 19:47:24 +0200, J.F napisał(a):

    > No ale sam widzisz - zachorowalnosc w UK taka, jakiej nigdy wczesniej
    > nie bylo.
    > Smiertelnosc co prawda malutka.

    No i nie odrobiłeś lekcji, a przed świętami polecałem lekturę Wikipedii,
    gdzie jest porządnie wytłumaczone hasło "Próba reprezentatywna".
    Naprawdę warto zainwestować kilka minut, żeby do końca życia być
    mądrzejszym i nie przynudzać w koło o tym samym.

    Jeszcze raz, specjalnie dla wszystkich foliarzy, ze szczególnym
    uwzględnieniem Shurka:
    https://twitter.com/Robert39937010/status/1514034061
    643235336/photo/1

    --

  • 1136. Data: 2022-04-22 16:37:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Apr 2022 12:00:35 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > Naprawdę warto zainwestować kilka minut, żeby do końca życia być
    > mądrzejszym i nie przynudzać w koło o tym samym.

    Wiem co to proba reprezentatywna, ale jak zbieram wszystkie zakażenia,
    to wydaje mi sie to też dobrą próbą.
    Owszem - zbieram zakażenia wykryte, tu tez moze byc haczyk.

    > Jeszcze raz, specjalnie dla wszystkich foliarzy, ze szczególnym
    > uwzględnieniem Shurka:
    > https://twitter.com/Robert39937010/status/1514034061
    643235336/photo/1

    Nie rozumiem - co tam jest na wykresach?

    Ale te liczby ponad 100% to mi sie nie podobają ... czyzby to
    znaczylo, ze skutecznosc szczepionki jest ujemna ?
    Czy tylko znaczy, ze nie rozumiem ... a to tylko skutek wzrostu
    populacji zaszczepionych?

    J.

  • 1137. Data: 2022-04-22 17:20:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 12:00, Olin pisze:

> [...]
    > Naprawdę warto zainwestować kilka minut, żeby do końca życia być
    > mądrzejszym i nie przynudzać w koło o tym samym.

    No i widzisz do czego doprowadziłeś? Wielka brytannia nie jest
    reprezentatywną próbką wielkiej brytanii:P I jak teraz żyć?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1138. Data: 2022-04-22 17:24:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 16:37, J.F pisze:

    643235336/photo/1

    > Nie rozumiem - co tam jest na wykresach?

    Prawdę mówiąc też nie rozumiem.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1139. Data: 2022-04-22 17:38:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > trafił się tu genetyk. Tylko co zrobić z tą znacząco większą (3-4
    > rzędy wielkości) grupą genetyków, ba, wirusologów, którzy twierdzą

    No ale przecież chyba większość naukowców od początku mówiła, że jednak
    ewolucja w kierunku łagodniejszej formy jest dla wirusów bardziej
    naturalna. Znaczy nie można wykluczyć z całą pewnością, że nie będzie
    inaczej, no ale bardziej prawdopodobne jest że wyewoluje w omikrona a
    nie ebolę.

    > Niestety nie ogarniam powyższego,

    Chodzi chyba o to że na każdą liczbę rzeczywistą przypada nieskończenie
    wiele liczb wymiernych, więc formalnie rzeczywiście chyba
    prawdopodobienstwo wylosowania licznby rzeczywistej ze zbirou liczb
    wymiernych będzie zero. Tak samo jak w to, że w jakikowiek dzień lata
    będzie temperatura równa idealnie 20 stopni. Formalnie między 19,9 i
    20,1 jest nieskończenie wiele liczb rzeczywistych, więc akurat trafienie
    liczby 20 z tej nieskończonej ilości liczb jest równe... zero. Takie tam
    anegdotki i paradoksy. Przyznam że nie wiem co wnoszą do tematu:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1140. Data: 2022-04-22 17:39:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.04.2022 o 11:51, Olin pisze:

    > No nie potrafię wytłumaczyć, czemu do zarządzania biorą się dyletanci, a
    > prawdziwi fachowcy siedzą po niszowych internetach i to nie tylko jeśli
    > chodzi o kowida. Jakiś ten świat źle urządzony.

    No czyli nie potrafisz wytłumaczyć dlaczego chcąc ograniczyć liczbę
    ciężkich przypadków i zgonów skupiono się na tych co ciężko nie chorują.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!