    Date: Fri, 22 Apr 2022 07:06:11 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <t3e6og$1tqn$1@gioia.aioe.org>
    <625aa11d$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <t3ec56$9sp$1@gioia.aioe.org>
    <625aceed$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3f9lr$1jj8$1@gioia.aioe.org>
    <625bae3d$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3hubj$153g$1@gioia.aioe.org>
    <625d0cac$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <2p97K.138660$Mih.86745@fx05.ams1>
    <625d3f77$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Panikę wywołał pierwotny wariant po którym przyszła bardziej zjadliwa
    > delta, a Ty byś chciał w tej sytuacji luzować.

    No przecież wtedy już było widać, że jeśli kogoś izolować to grupę
    ryzyka. A robiono dokładnie odwrotnie. Rozpierdolono gospodarkę,
    edukację i w sumie służbę zdrowia również, bo głupio było powiedzieć, że
    to co robiliśmy jest bez sensu. Więc będziemy to robić dalej, bo co
    prawda bez głębszego sensu, ale coś robić musimy.

    > Ci idący pod prąd niezmiernie rzadko okazują się jednak geniuszami tak
    > jak wałkowany wczesniej dr Pieniążek nie wygląda mi na Einsteina.

    Bo to nawet nie jest kwestia poglądów tych idących pod prąd. Oni zwykle
    mają rację przypadkiem, bo to 95% się myliła. I co - przypadkiem 95% się
    myliła? I tak raz za razem? No dobra - co z tymi szczepionkami - Kviat
    mówi, że były skuteczne i żonyn nie mógł przewidzieć, co się stanie i
    byłoby to szurstwo. A okazało się, że jednak wiedzieliśmy i kupiliśmy
    coś koło sześciu dawek na łba - i co? Okazało się, że jednak wszyscy się
    tego spodziewali i jednocześnie kłamali?

    > Zapewne kazdy (ci głównego nurtu również) ma do zrobienia jakiś biznes
    > twierdząc co twierdzi, ale jednak wydaje mi się bardziej prawdopodobne,
    > że 5% czegos nie ogarnia, jest manipulowana lub manipuluje, niż że to
    > samo dotyczy tych 95% pozostałych.

    Normalnie bym powiedział, że tak. No ale oni mają rację raz za razem. No
    i weź pod uwagę, że jednak firmy mają lobbystów i niczym nadzwyczajnym
    nie jest "korumpowanie" lekarzy "szkoleniami". Tu budżet był większy i
    to, że big farma ma lobbystów w tej sprawie nie jest żadną szurską
    teorią spiskową, jak to się usiłuje przedstawić, tylko oczywistą
    oczywistością.

    > Zgadza się, nie trafili, albo wybrali podejście mniejszego ryzyka gdyby
    > coś poszło bardzo źle. Jakby to wszystko wyglądało gdyby coś nagle
    > zmutowało z poziomem zakażalnosci omikronem i śmiertelnością na poziomie
    > 30% a nie byłoby lockdownów i podobnych?

    Ale eksperci i naukowcy nie są od promowania najbardiej zachowawczej
    wersji. Inaczej nigdy nie polecielibyśmy w kosmos itd. Po prostu
    politycy wybierali sobie tych najbardziej zachowawczych, ich promowali i
    ośmieszano resztą. Jakoś nie mieli problemu żeby promować dwudawkową
    szczepionkę jako skuteczną, mimo że już wtedy było wiadomo, że raczej na
    dwóch się nie skończy czego dowodem są zamówienia na 6 dawek na łba.
    Wtedy jakoś zachowawczy nie byli?

    > To wybieralismy, to na poziomie politycznym bo jak dla mnie publikacje w
    > uznanych czasopismach naukowych są nadal miarodajne.

    To zobacz jak długo przebijała się świadomość, że szczepionka nie
    zapobiega omokronowi. Jeszcze w lutym podawanie danych ze strony z
    uk.gov było szurstwem, do tej pory niektórzy udają że jest skuteczna
    zmieniając definicję skuteczności. Istnieje już "naukowy konsensus" że
    szczepionka przeciw covid19 jest najmniej skuteczną szczepionką w
    historii (0-10% do 20 tygodniach, nawet z busterem?). Znasz drugą
    dopuszczoną do użytku szczepionkę ktura ma zerową skuteczność po
    kwartale? Czy nadal obowiązuje "naukowy konsensus" że coś co obiektywnie
    nie działa jest skuteczne?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!