  • Data: 2022-02-21 23:29:43
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-02-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:
> [...]
    Ale

    > Ale most jest niezbędny żeby przejechać na drugą stronę. Nawet nie
    > przejechać, zwyczajnie przejść. Ale taki, który nie zawali się pod
    > własnym ciężarem.

    To czy jest niezbędny będzie zależeć od szeregu czynników i nie jest
    to jakąś absolutną i stałą wartością.

    > I masz pretensje do inżyniera, że tyle prętów potrzeba?
    > Policzył, że przy 10t prętów most wytrzyma 10 lat.

    Policzył dla takiego jak on chciał a użytkownikowi wyszło, że policzył
    nieoptymalnie. To spory grzech prawdę mówiąc. Tak się niczego nie
    projektuje.

    > Kwestionujesz jego wyliczenia i mówisz: "panie, ja to jestem skłonny dać
    > 1t, bo widzę, że pan dąży do tego, że za chwilę trzeba będzie dać 15t,
    > jak będę chciał żeby wytrzymał 15 lat. Nie znam się, nie mam bladego
    > pojęcia jak to policzyć i czy się zawali pod własnym ciężarem, ale
    > uważam, że 1t wystarczy, więc mogę się ewentualnie zgodzić na 1t."

    Niczego nie kwestionuje, w dodatku w zakresie użytkowym to się akurat na
    tym znam, a jeszcze wiem, że nie ma tak, że zawsze musi być więcej. Jest
    za to tak, że jest pewien bilans strat i zysków. Nazywają to też
    zarządzaniem ryzykiem.

    > Dlaczego specjalistom od szczepionek tak można powiedzieć, a inżynierowi
    > od mostów nie?

    Inżynierom od mostów nie to że można, ale i czasami trzeba.

    No ale już po raz kolejny proszę Cię, abyś mi odpowiedział, czy
    szczepiłbyś się raz na tydzień gdyby takie było zalecenie a Ty byłbyś
    np. zdrowym osobnikiem poza grupą ryzyka.

    Nb. u mnie jak dotąd dawki przypominające są co pół roku i nie wygląda
    aby się to miało zmienić. Nie wiem dlaczego miałbym się kłuć częściej.

    --
    Marcin