    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kontrolerzy autobusowi
    Date: Thu, 03 Feb 2005 07:02:45 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@81.210.16.251

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):
    > Przetrzymać w sensie złapać za fraki i trzymać pewnie nie, ale istnieje
    > szereg innych metod ;-) Dla ekwilibrystów i popipsowców nawet z rączkami w
    > kieszeni.

    A nie, odróżnienie o którym piszesz nie istnieje (nie raz juz o tym
    dyskutowaliśmy). Albo przyjmujemy, że kontroler ma prawo zatrzymać, ew.
    nie za bardzo ma prawo, ale zatrzymując nie popełnia czynu
    zabronionego, albo wszystko jest nielegalne.

    > Nie no dlaczego? Kontroler jest kontrolerem wyłącznie w pojeździe, dlatego
    > też błędem jest załatwianie jakichkolwiek formalności na przystanku. Z resztą
    > wszelkie znane mi (ogólnodostępne i wewnętrzne) regulaminy kontroli mówią
    > jasno o dokonywaniu czynności służbowych wyłącznie wewnątrz pojazdu.

    Regulaminy może i tak mówią, ale prawo przewozowe ograniczenia nie
    zawiera... Nie widzę przeszkód aby część kontroli odbywała się również
    poza pojazdem, jeśli tylko oczywiste jest, że to pasażer. Czy
    uzależnienie wejścia do pociągu/autobusu od przedstawienia jeszcze przed
    nim biletu też jest nielegalne? :)

    KG