  • 1. Data: 2005-02-02 15:50:58
    Temat: Kontrolerzy autobusowi
    Od: "Grzechu Szakal" <g...@g...webserwer.pl>

    Jakie uprawnienia ma kontroler autobusowy? Czy jesli wsiade bez biletu to
    musze mu udzielac jakichkolwiek informacji personalnych, czy moze zmusic
    mnie do wysiascia/zostania w pojezdzie wraz z nim, czy moze mnie zatrzymac
    czy nie ma takich uprawnien?
    Pytam z ciekawosci, a nie z doswiadczenia ;]
    Grzechu Szakal

  • 2. Data: 2005-02-02 16:42:12
    Temat: Re: Kontrolerzy autobusowi
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Grzechu Szakal napisał(a):
> [...]
    > mnie do wysiascia/zostania w pojezdzie wraz z nim, czy moze mnie zatrzymac

    Olo, gdzie jesteś? ;)

    KG

  • 3. Data: 2005-02-02 18:34:40
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ?

    > Olo, gdzie jesteś? ;)

    o tym samym pomyslalem :)

    prawda jest taka ze kontloler nie ma prawa bezposrednio od Ciebie zadac
    danych osobowych (policje wzywa ALE patrz dalej)
    nie ma prawa Cie przetrzymac ( co za niefart)
    jak Ci powie zebys z nim wysiadl nie zastanawiaj sie tylko nie zapomnij
    go poinformowac po wyjsciu z autobusu ze jego uprawnienia sie skonczyly i
    moze
    Ci nagwizdac :)

    P.

  • 4. Data: 2005-02-02 18:41:34
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Przemek R. napisał(a):
    > prawda jest taka ze kontloler nie ma prawa bezposrednio od Ciebie zadac
    > danych osobowych

    ma i to nie tylko danych, ale też dokumentu stwierdzającego tożsamość

    > nie ma prawa Cie przetrzymac ( co za niefart)

    dyskusyjne ;)

    > jak Ci powie zebys z nim wysiadl nie zastanawiaj sie tylko nie zapomnij
    > go poinformowac po wyjsciu z autobusu ze jego uprawnienia sie skonczyly i
    > moze
    > Ci nagwizdac :)

    a tu bym też dyskutował...

    KG

  • 5. Data: 2005-02-02 18:51:41
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > a tu bym też dyskutował...

    Z kim???
    Do dyskusji potrzebny jest choćby okruch wiedzy;)

    Pzdr
    Leszek

  • 6. Data: 2005-02-02 19:18:34
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Z kim???
    > Do dyskusji potrzebny jest choćby okruch wiedzy;)

    twoja wiedza ogranicza sie do mandatow wie wyp. nie Twoja dziedzina.

  • 7. Data: 2005-02-02 19:20:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > dyskusyjne ;)

    zobacz w archiwum juz nawet podawali konkretne art.
    (pomijam sytuacje jak sobie stana tak by Ci nie umolziic wyjscie)

    > a tu bym też dyskutował...

    dyskutowal czy dyskutowala? :)

    podstawe prawna rowniez wiele razy poadawali, watki z olem mialy najmniej
    100 postwo wiec jest co poczytac :)

    P.

  • 8. Data: 2005-02-02 21:19:53
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > Olo, gdzie jesteś? ;)

    Jakieś myślenie grupowe, czy jak ? Łolo Kapuśniak siedzi nam
    głęboko w głowach, jako typwy ... hmmm ... ;)

    A co do tematu wątku => miliardy razy przerabiane na grupie do
    wafla !!!!

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kontroler+uprawnienia&btnG=Szukaj&meta=group%3Dpl.so
    c.prawo.*
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kontroler+prawa&meta=group%3Dpl.soc.prawo.*
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kontroler+komunikacji&meta=group%3Dpl.soc.prawo.*
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kanar+prawa&meta=group%3Dpl.soc.prawo.*

    i wiele podobnych ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 9. Data: 2005-02-02 22:47:33
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > mnie do wysiascia/zostania w pojezdzie wraz z nim, czy moze mnie zatrzymac

    Odsyłam do Ustawy "Prawo przewozowe". Art. 33a opisuje uprawnienia
    kontrolerów.
    Pewnie, że nie wolno kontrolerowi używać względem pasażera siły (za wyjątkiem
    tzw. obrony koniecznej), niemniej istnieje szereg w pełni legalnych sposobów
    na zatrzymanie gapowicza w pojeździe, a odmowa wylegitymowania się może się
    wiązać z całkiem pokaźnymi kosztami w przypadku zmiany trasy pojazdu do
    jednostki policji.

    pdr
    Olo

  • 10. Data: 2005-02-02 22:52:06
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Olo, gdzie jesteś? ;)

    Na lotnej kontroli między Piotrkowem a Radomskiem, ale już powróciłem :P

    pdr
    Olo