  • Data: 2005-02-03 18:53:41
    Temat: Re: Kontrolerzy autobusowi
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na jednym z mniej ważnych przystanków tylnimi drzwiami wsiadł około 30
    letni
    > mężczyzna z biletem w ręku. Stanął przy kasowniku i prostował bilet, żeby
    > wsadzić go do żółtego kasownika (kolor jest o tyle istotny, że do brązowego
    > da się wsadzić pognieciony bilet, a do żółtego nie). Wszystko trwało około
    > 10 sekund.

    Wątpię zeby ktokolwiek był w stanie tak precyzyjnie określic ten czas,
    przecież nikt nie stoi ze stoperem i nie mierzy czasu kasowania
    poszczególnych pasażerów.

    > W tym czasie w autobusie trwała już kontrola biletów. Jeden z
    > kontrolerów (było ich trzech) zablokował ciałem kasownik, oznajmił, że jest
    > kontrola i zażądał dokumentów. Mężczyzna tłumaczył, że prostował bilet i
    > chciał skasować ale kontrolerzy stwierdzili, że ich zdaniem nie chciał

    Prawdę mówiąc średnio wierzę w to tłumaczenie bo byłem już swiadkiem
    dziesiątek podobnych sytuacji i zwykle kontrolerzy, gdy widzą że ktoś
    faktycznie dopiero wsiadł i ma zamiar skasowania biletu, odstępują od
    kontroli takiej osoby. Niestety wiele osób kombinuje w ten sposób zeby
    przejechac bez biletu - jest to podaj najczęstsze tłumaczenie i najczęstsza
    przyczyna odwołan.
    No chyba że trafił na jakichś młodzików w dresach szukajacych na siłę łapówy -
    niestety i tacy się zdarzają.

    > Po trwającej kilka przystanków wymianie
    > zdań kontrolerzy w końcu wypisali mandat ale ten gościu w tym czasie
    > skasował swój bilet i zażądał wpisania jego numeru na mandacie.

    Wpisali?

    > Co istotne,
    > na mandacie sprawdzacze napisali, że jest 16:15, a facet na bilecie miał
    > 16:11 co go ratowało.

    Postąpili bardzo nieprofesjonalnie, żeby nie powiedziec partacko. Jak już
    kwestionują taki bilet to powinni wpisać 16:10 i adnotację że skasowano w
    trakcie kontroli wraz z numerem biletu.

    > Dyskusyjne jest jednak zachowanie kontrolerów. Blokada kasownika ciałem,
    > minimalny czas od wsiąścia pasażera do jego zatrzymania...

    Wiesz - czas jest pojęciem względnym. Nieraz 2-3 sek. wystarczą zeby ocenic
    czy dana osoba ma zamiar skasować bilet, a nieraz potrzeba parominutowej
    obserwacji.

    pdr
    Olo