  • 1. Data: 2008-05-21 21:13:59
    Temat: Konto bankowe - śmierć właściciela
    Od: "Roxy " <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    czy po odebraniu wniosku o nabycie spadku, spadkobiecy mogą podjąć
    pieniądze z konta zmarłego /stosownie do udziałów/ ? Czy bank żąda innych
    dokumentów poza prawomocnym wyrokiem ?
    Jeśli spadkobiercą jest nieletnia osoba, czy przedstawiciel
    ustawowy /matka/ może to zrobić osobiście ?
    Kwota niewielka - około 1000zł.

    Pozdr

  • 2. Data: 2008-05-21 21:37:26
    Temat: Re: Konto bankowe - śmierć właściciela
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > czy po odebraniu wniosku o nabycie spadku, spadkobiecy mogą podjąć
    > pieniądze z konta zmarłego /stosownie do udziałów/ ? Czy bank żąda
    > innych
    > dokumentów poza prawomocnym wyrokiem ?

    Powinien / może zażądać rónież "zezwolenia na ujawnienie praw majątkowych" z
    Urzędu Skarbowego które otrzymuje się po uregulowaniu sprawy podatku od
    spadku.

    > Jeśli spadkobiercą jest nieletnia osoba, czy przedstawiciel
    > ustawowy /matka/ może to zrobić osobiście ?
    > Kwota niewielka - około 1000zł.

    Jeśli w postanowieniu sąd nie ustanowił kuratora spadku to tak.

  • 3. Data: 2008-05-21 23:03:12
    Od: "Roxy " <r...@g...pl>

    William <n...@m...mnie.pl> napisał(a):

[...]

    i dziekuję za dopowiedż.
    O ile wiem, trzeba to zgłosić w miesiąc o uprawomocnienia się wyroku /ten
    bedzie za 2 tygodnie/. Jakie druki-wnioski są potrzebne dla US ?
    Jesli spadek dostały wnuki /pierwsza grupa/,a dziadek zmarł pod koniec
    2007 - to podatku nie będzie? O ile zdąży się ze złożeniem papierów do
    US...
    Ile to z reguły trwa w US ?

    pozdr

  • 4. Data: 2008-05-22 10:04:15
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mozna pójśc inną drogą: przedstawić rachunki i faktury za pochówek.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-05-22 11:08:54
    Od: "Roxy " <r...@g...pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > Mozna pójśc inną drogą: przedstawić rachunki i faktury za pochówek.
    > JaC
    Witam,

    pochówek zmarłego został sfinansowany z pieniędzy z ZUS...Firma pogrzebowa
    załatwiała wszystkie formalności - a pośredniczył inny spadobierca,który
    też ma "udział" w gotówce z konta, tylko wiekszy...
    Nie wiem, jak to załatwić :(

    pozdr

  • 6. Data: 2008-05-22 11:29:09
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Witam,
    > i dziekuję za dopowiedż.
    > O ile wiem, trzeba to zgłosić w miesiąc o uprawomocnienia się wyroku /ten
    > bedzie za 2 tygodnie/. Jakie druki-wnioski są potrzebne dla US ?

    Dostaniesz na miejscu

    > Jesli spadek dostały wnuki /pierwsza grupa/,a dziadek zmarł pod koniec
    > 2007 - to podatku nie będzie? O ile zdąży się ze złożeniem papierów do
    > US...
    > Ile to z reguły trwa w US ?

    Kilka miesięcy