  • 61. Data: 2024-03-20 19:55:51
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:24, J.F pisze:

    > Ależ dzieci/młodzież płci męskiej bardzo chętnie nauczy się jeździć
    > czołgiem.

    Tak samo jak palenia papierosów.

    > Tylko to niestety za dużo kosztuje :-)

    Papierosy tyle nie kosztują, a jednak rodzice niechętnie na to patrzą.
    Bardzo dziwne.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 62. Data: 2024-03-20 19:58:46
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:26, Shrek pisze:

    > Ale też nie trzeba umieć jeździć czołgiem żeby się przejechać czołgiem:P

    A co z integracją z czołgistami? Nauką dyscypliny?
    Po jednej przejażdżce czołgiem?

    A szury miały rację.
    Piotr

  • 63. Data: 2024-03-20 20:39:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:58, Kviat pisze:

    > A co z integracją z czołgistami? Nauką dyscypliny?
    > Po jednej przejażdżce czołgiem?

    Nie wiem. Raz się przejechałem i jakoś nie mam od tego czasu poczucia że
    powinienem strzelać czołgiem do innych... To troje projekcje.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 64. Data: 2024-03-20 20:40:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:55, Kviat pisze:

    > Tak samo jak palenia papierosów.

    Mam nadzieję że nie masz syna;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-03-20 20:43:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:37, Kviat pisze:

    > Ktoś tu ostatnio wspominał o paranoii?

    Tak - o twojej - wszędzie widzisz prawaków:P

    > Za to negowanie faktu, że tego typu postawy promują zwłaszcza środowiska
    > tzw. prawicowe jest zwykłą ignorancją, albo celowym zakłamywaniem
    > rzeczywistości.

    A chuj mnie obchodzi co promują prawaki. Prawaki też promują
    (przynajmniej oficjalnie) seks z kobietami. Mam na złość prawakom ruchać
    kolegów? Wyluzuj - nie wszystko co robią prawaki jest "prawackie".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 66. Data: 2024-03-20 20:48:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 19:51, Kviat pisze:

    > A shrek twierdzi, że nauczanie dzieci strzelania z broni palnej
    > zapobiegnie morderstwom.

    Więc na pewno zacytujesz szreka gdzie tak twierdzi:P

    > Dziękuję za pozwolenie istnienia.

    Nie ma za co.

    "Więc kiedy ja mówię wolność nie mów mi że nie wolno
    Moja wolność to żaden twój grzech"

    I na wzajem.

    > A dla mnie?
    > IMHO za chęć nauczania dzieci strzelania z broni palnej powinno się
    > izolować od społeczeństwa. Tak jak za pranie mózgu dzieciom religią.

    Masz prawo do takich poglądów, mimo że moim zdaniem są one głupie.
    Różnica między nami jest taka, że ja tobie nic nie chce nakazywać, a ty
    chcesz mi zabraniać. Nakręcasz się, wszędzie widzisz prawaków - wyluzuj
    trochę i tyle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2024-03-20 20:54:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 20.03.2024 o 20:40, Shrek pisze:

    > Mam nadzieję że nie masz syna;)

    To był cios poniżej pasa. ;)

    Robert

  • 68. Data: 2024-03-21 01:45:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-20, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Owszem.
    > O ile zdolność krytycznego myślenia u dorosłych kuleje, o tyle u dzieci
    > nie występuje wcale, albo jest wyjątkowym wyjątkiem.
    > Z dwojga złego wolę to pierwsze.

    Od tego są dorośli aby pomóc i wytłumaczyć.

    > Już widzę jak na strzelnicy służącej do strzelania wpajają dziecku, żeby
    > nie strzelało, bo to złe.
    > Przecież wiadomo po co friki tam przychodzą, a pieprzenie, że "przecież
    > tylko do tarczy", to tylko pieprzenie. Oni się *przygotowują*.

    Znowu trywializujesz i demonizujesz. Z wyjątków robisz regułę. Skąd masz
    takie dane? Tak jak w przypadku myśliwych mógłbym się ewentualnie
    zgodzić, że coś to środowisko ma jakby jednak nasrane*, tak podciąganie
    strzelnic sportowej pod tryb myślenia skrajnie prawicowych poebów chyba
    nie jest za bardzo zgodne z rzeczywistością.

    *) w tym przypadku rzecz idzie jakby duży krok dalej bo z zabijania
    zwierząt robi się sport. Tu bym oczywiście dzieciaka nie chciał w coś
    takiego angażować.

    > W powszechny na szczęście nie.
    > Ale nie sądzę, że wychowywanie dziecka w duchu "jak to fajnie jest
    > postrzelać na strzelnicy i zintegrować je ze środowiskami strzeleckimi"
    > pomaga.

    Ponownie, znasz to środowisko? Ja nie znam, ale to że ktoś lubi
    postrzelać nie czyni zeń jakiegoś psycho/socjopaty.

    > Jedno, góra dwa pokolenia w takim duchu i przyzwolenie na powszechny
    > dostęp do broni będą mieli w zasięgu ręki.

    Przecież to już wiele więcej pokoleń. Praktycznie "od zawsze" dostęp do
    strzelnic jest, jeśli tylko taka czyjaś wola.

    > Nie bez powodu tego typu akcje, jak to leciało... "strzelnica w każdym
    > mieście", czy jakoś tak, promują takie, a nie inne środowiska - i mam tu
    > na myśli wszelkiej maści tzw. prawicowców.
    > Im większy oszołom, tym większa miłość do broni. Przypadek? Nie sądzę.

    Nie, nie przypadek, ale, to że np. prawicowie debile wycierają sobie
    gębę Polską i patriotyzmem na każdym kroku nie oznacza przecież, że
    wychowanie w duchu szacunku do ojczyzny jest poronionym pomysłem. Tak
    samo, to że ciągnie ich do broni, nie oznacza, że strzelectwo sportowe
    jest z gruntu złe. Że deile w stylu froga organizuję wyścigi po mieście,
    nie oznacza, że nie mam czerpać przyjemności z jazdy samochodem.
    Wskazujesz klarowne, jednak incydentalne nadużycia jako powód
    wykluczenia całej dziedziny. Takie nadużycią są praktycznie wszędzie,
    i póki nie staną się tej dziedziny istotą, nie ma co tu MZ dramatyzować.

    > Uważam, że ma to bezpośredni związek.
    > Jeśli fajnostrzelectwo jest wyjątkowym i marginalnym (na tle całego
    > społeczeństwa) przypadkiem odjechanego rodzica, to tragedii nie ma.
    > To nic dobrego, ale świat raczej nigdy nie będzie idealny, więc trudno.
    >
    > Ale jeśli włącza się w to system, odgórna propaganda, promowanie,
    > luzowanie restrykcji z pozwoleniami na broń, to powinna się zapalić
    > czerwona lampka w głowie.

    Ale to Twoje dopowiedzenia, czarnowidztwo, bo nic takiego w Polsce się
    nie dzieje. Rozumiem, że sytuacja w Stanach może niepokoić, ale tam MZ
    wynika to w sposób istotny z mentalności pokoleniowej, z jakiegoś
    wypaczonego etosu wolności (bardzo innego niż nasz). Stą NRA i podobne
    patologie.

    --
    Marcin

  • 69. Data: 2024-03-21 01:52:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    15548,szkoly-beda-uczyc-dzieci-strzelac-sprawa-jest-
    kontrowersyjna.html

    > Nie wiem, gdzie tu te kontrowersje - moze w tym, jak szkoła ma
    > nauczyc, skoro nie ma ani strzelnicy, ani nawet wiatrówki,
    > ani uprawnionego instruktora.

    Bo taki instruktor to powinna być jednak odpowiedzialna i dojrzała
    osoba z odpowiednim przeszkoleniem.

    --
    Marcin

  • 70. Data: 2024-03-21 02:02:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-20, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > No właśnie, jest wiele dyscyplin sportowych, które można wybrać zamiast.

    Nie przyciągają tak dobrze.

    > To Ty zrównałeś karate do broni palnej, a nie ja, a teraz się okazuje,
    > że jednak są różnice?

    Oczywiście, że są.

    > No są. I moim zdaniem na tyle zasadnicze, że dyskwalifikują strzelectwo
    > jako sensowną alternatywę dla dziecka.

    A moim zdanie co do istoty sprwy są one zupełnie nieistotne. Istotą
    zarówno sztuk walki jak i użycia broni jest zrobienie komuś krzywdy, a
    właśnie o tej istocie dyskutujemy. To ta wspólna cecha, która budzi
    największe kontrowersje.

    > Po prostu zwróciłem Ci uwagę, że jedno i drugie jest atrakcyjne.
    > Jak wiele innych rzeczy.
    > Więc atrakcyjność to żaden argument.
    > I tyle.

    Bo żeś wyizolował ten argument na potrzeby dyskusji, a to nie ma żadnego
    sensu skoro wiadomo, że są inne czynniki, które dyskwalifikują czy to
    narkotyki, czy rozbrajanie min, czy strzelanie czołgiem. Nie wybiorę
    narkotyków z wiadomych przyczyn (których nie ma strzelectwo), nie będę
    organizował strzelania czołgowego bo nie jest to do zorganizowania ani w
    sposób praktyczny ani finansowy. Takich momentalnie dyskwalifikujących
    wad nie ma strzelectwo a nadal jest atrakcyjne.

> [...]
    > teraz, nie wiem, bo się tym nie interesuję), to sam się przekonasz
    > widząc reakcję dziecka, gdy będzie miało możliwość powspinania się na

    Oczywiście, że są. Przecież ja nie mówię, że nie są.

    > Z tego nijak nie wynika, z tej atrakcyjności, że należy posyłać dzieci
    > na kursy obsługi czołgu.

    Przeszkodą jest tu możliwość organizacji takiego szkolenia i jego cena.
    W dużo mniejszym stopniu, że to np. 15tolatek.

    --
    Marcin