  • 71. Data: 2024-03-21 06:09:07
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    >>> Tak samo jak palenia papierosów.
    >>
    >> Mam nadzieję że nie masz syna;)
    >

    > To był cios poniżej pasa. ;)

    Poniżej pasa t jest zabraniać dziecku fajnych rzeczy, bo są fajne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2024-03-21 09:24:20
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 20.03.2024 o 20:39, Shrek pisze:

    > Nie wiem. Raz się przejechałem i jakoś nie mam od tego czasu poczucia że
    > powinienem strzelać czołgiem do innych... To troje projekcje.

    Czyli zaczynasz widzieć różnicę pomiędzy incydentalnym postrzelaniem na
    strzelnicy przez dorosłego, a regularnym prowadzeniem dziecka na
    integrację i naukę dyscypliny.
    Trochę to potrwało, ale OK.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 73. Data: 2024-03-21 09:37:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale to Twoje dopowiedzenia, czarnowidztwo, bo nic takiego w Polsce się
    > nie dzieje.

    Może dlatego, bo akcja "strzelnica w każdym mieście" na szczęście się
    nie udała.
    Między innymi.

    > Rozumiem, że sytuacja w Stanach może niepokoić, ale tam MZ
    > wynika to w sposób istotny z mentalności pokoleniowej, z jakiegoś
    > wypaczonego etosu wolności (bardzo innego niż nasz). Stą NRA i podobne
    > patologie.

    Ciekawe, że zarzucasz mi czarnowidztwo akurat w tym przypadku, a
    pamiętam jeszcze całkiem niedawne dyskusje o tym, co odpierdolił pis, co
    jeszcze może odpierdolić i deklaracje piszących, że spodziewają się
    wszystkiego najgorszego i nie ma takiej granicy, której nie mogli by
    przekroczyć. Jakie to towarzystwo ten cały pis i z jakimi środowiskami
    pis się miział nie jest żadną tajemnicą.
    Jeżeli to nie było czarnowidztwo...
    Było uzasadnione, czy nie? A skoro pis przegrał wybory, to może było
    niepotrzebne i nieuzasadnione dramatyzowanie?

    Zmierzam do tego, że stan "bo nic takiego w Polsce się
    nie dzieje" może się zmienić, a granica tej zmiany wcale nie leży aż tak
    daleko jak się wydaje.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 74. Data: 2024-03-21 10:01:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 09:37:44 +0100, Kviat wrote:

    > Może dlatego, bo akcja "strzelnica w każdym mieście" na szczęście się
    > nie udała.
    > Między innymi.

    Strzelnica sie nie udała, bo zaczęli mnożyc wymogi.
    Sami sobie ten pomysł ukatrupili.

    Ale strzelnica to nie dostęp do broni, chyba ze przy okazji
    ktoś się dowie, jak kupić legalnie ...

> [...]
    > przekroczyć. Jakie to towarzystwo ten cały pis i z jakimi środowiskami
    > pis się miział nie jest żadną tajemnicą.

    Raz się miział, raz bił.

    > Jeżeli to nie było czarnowidztwo...
    > Było uzasadnione, czy nie? A skoro pis przegrał wybory, to może było
    > niepotrzebne i nieuzasadnione dramatyzowanie?

    Zależy co masz na mysli. PiS przegrał za całokształt.
    Ale ciekawe, co się wyborcom tak konkretnie nie spodobało.

    IMHO - część wyborców umarła, część doszła, umarli starzy,
    doszli młodzi ...

    > Zmierzam do tego, że stan "bo nic takiego w Polsce się
    > nie dzieje" może się zmienić, a granica tej zmiany wcale nie leży aż tak
    > daleko jak się wydaje.

    Z drugiej strony masz np Czechy, Niemcy, Szwajcarię,
    gdzie prywatnej broni jest znacznie więcej, i incydentów prawie nie
    ma.

    J.

  • 75. Data: 2024-03-21 10:06:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 00:52:00 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    15548,szkoly-beda-uczyc-dzieci-strzelac-sprawa-jest-
    kontrowersyjna.html

    > Bo taki instruktor to powinna być jednak odpowiedzialna i dojrzała
    > osoba z odpowiednim przeszkoleniem.

    Tak czy inaczej - szkoła go nie ma. Może zatrudnic, ale nie ma.
    Nawiasem mówiąc - wydaje mi się, ze dawno temu jakies strzelnice w
    szkołach były, i niektóre miały kbks czy wiatrówki na stanie
    i zajęcia ze strzelania w ramach PO. Ale mogły byc lata 50-te czy 60.

    J.

  • 76. Data: 2024-03-21 10:11:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 19:55:51 +0100, Kviat wrote:

    > Tak samo jak palenia papierosów.

    > Papierosy tyle nie kosztują, a jednak rodzice niechętnie na to patrzą.
    > Bardzo dziwne.

    Szczegolnie dziwne, jak rodzice sami palą :-)

    Ale to też kwestia indokrynacji - kiedys papieros to było coś
    normalnego - w świecie dorosłych. A dzieci się wysyłało do kiosku
    po papierosy :-)

    J.

  • 77. Data: 2024-03-21 10:12:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 19:26:58 +0100, Shrek wrote:

    > Ale też nie trzeba umieć jeździć czołgiem żeby się przejechać czołgiem:P

    Frajda z prowadzenia czolgu jest znacznie większa niz z przejechania
    się jako pasażer :-)

    J.

  • 78. Data: 2024-03-21 10:28:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Mar 2024 07:59:32 +0100, Kviat wrote:

    > Owszem.
    > O ile zdolność krytycznego myślenia u dorosłych kuleje, o tyle u dzieci
    > nie występuje wcale, albo jest wyjątkowym wyjątkiem.
    > Z dwojga złego wolę to pierwsze.

    > Już widzę jak na strzelnicy służącej do strzelania wpajają dziecku, żeby
    > nie strzelało, bo to złe.
    > Przecież wiadomo po co friki tam przychodzą, a pieprzenie, że "przecież
    > tylko do tarczy", to tylko pieprzenie. Oni się *przygotowują*.

    Ale do czego?

    A uczyc jeżdzic na rowerze można, czy oni też się *przygotowują* ?

    > W powszechny na szczęście nie.

    > postrzelać na strzelnicy i zintegrować je ze środowiskami strzeleckimi"
    > pomaga.
    > Jedno, góra dwa pokolenia w takim duchu i przyzwolenie na powszechny
    > dostęp do broni będą mieli w zasięgu ręki.

    Może się myle, ale teraz chyba nie ma jakiś zakazów.
    Droga do uzyskania pozwolenia jest średnio trudna,
    na szczęście ludzie o tym nie wiedzą powszechnie :-)
    A niektóre czarnoprochowe repliki to w ogóle bez zezwoleń.

    > Nie bez powodu tego typu akcje, jak to leciało... "strzelnica w każdym
    > mieście", czy jakoś tak, promują takie, a nie inne środowiska - i mam tu
    > na myśli wszelkiej maści tzw. prawicowców.
    > Im większy oszołom, tym większa miłość do broni. Przypadek? Nie sądzę.

    IMHO się mylisz. Nasza PiSowska prawica ma w genach "patriotyzm" i to
    taki zblizony do hasła "Bóg, Honor, Ojczyzna".

    I im te strzelnice po prostu pasują do koncepcji uczenia przyszłych
    obrońców ojczyzny, ale widać jakoś mało istotne, bo ile powstało - 10
    sie znajdzie w całym kraju?

    Tradycyjna prawica może i ma inklinację do broni, bo to trzeba się
    bronić przed nowym, lewakami, komuchami i związkami zawodowymi :-)

    Ale PiS to mało tradycyjna prawica ...

    A mozesz popatrzec po amerykanskich wojenkach i ówczesnych
    prezydentach. Demokraci wcale nie są jakoś bardziej pokojowo
    nastawieni :-)

    > Uważam, że ma to bezpośredni związek.
    > Jeśli fajnostrzelectwo jest wyjątkowym i marginalnym (na tle całego
    > społeczeństwa) przypadkiem odjechanego rodzica, to tragedii nie ma.
    > To nic dobrego, ale świat raczej nigdy nie będzie idealny, więc trudno.
    >
    > Ale jeśli włącza się w to system, odgórna propaganda, promowanie,
    > luzowanie restrykcji z pozwoleniami na broń, to powinna się zapalić
    > czerwona lampka w głowie.

    A może pełnoletnie społeczeństwo chce większego dostępu do broni?
    Demokracja panie, taki lewicowy wynalazek.

    Ja tam chcę - dla siebie, bo sąsiad to niech lepiej nie ma :-)

    Szczęśliwie żyjemy w dobrych czasach, i w Polsce ta broń w zasadzie
    niepotrzebna.

    Z drugiej strony ... patrz na Ukrainę ... może przydałoby się jakies
    powszechne przeszkolenie wojskowe. Miesiąc, dwa ...
    Ludzie tego akurat raczej nie chcą, przynajmniej niektórzy,
    ale może władza powinna wymusić.

    J.

  • 79. Data: 2024-03-21 10:32:59
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.03.2024 o 10:11, J.F pisze:
    > Szczegolnie dziwne, jak rodzice sami palą ?
    >
    > Ale to też kwestia indokrynacji - kiedys papieros to było coś
    > normalnego - w świecie dorosłych. A dzieci się wysyłało do kiosku
    > po papierosy ?

    Po Giewonty. :)

    Robert

  • 80. Data: 2024-03-21 12:43:31
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 21.03.2024 o 10:28, J.F pisze:

    > Z drugiej strony ... patrz na Ukrainę ... może przydałoby się jakies
    > powszechne przeszkolenie wojskowe. Miesiąc, dwa ...
    > Ludzie tego akurat raczej nie chcą, przynajmniej niektórzy,
    > ale może władza powinna wymusić.

    Nadal dyskutujemy o nauce strzelania z broni palnej dzieci, czy już nie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr