  • Date: Mon, 02 Nov 2009 00:42:57 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konieczność tłumaczenia faktur z zagranicy?

    B pisze:

    > To nie ma znaczenia o ile nie stanie się językiem urzędowym, kontroler
    > nie ma obowiązku znać akurat tego języka. I do tego w takim stopieniu
    > aby rozumieć treść faktury.

    Mała porada: _najpierw_ czytaj, a _potem_ tnij.

    Przecież pisałem, że księgujący dokument może sobie to przetłumaczyć (i
    okazać tłumaczenie) dopiero w razie kontroli (a i to niekoniecznie -
    kontroler może przypadkiem znać język i nie mieć nastroju na
    niepotrzebne komplikowanie sprawy) .

    Po kiego grzyba robić to "na wszelki wypadek"? Miało by to sens tylko
    gdyby znajomość danego języka zniknęła całkowicie przed upływem okresu
    wymagalności okazania dokumentów.